Spoločnosť štartuje svoju prevádzku 25. novembra tohto roku linkou do Berlína na letisko Schönefeld s frekvenciou dvoch letov denne. Ambície linky predstavujú 180 000 pasažierov za rok. Už 8. decembra začne easyJet pravidelné spojenie Bratislava - Londýn, Luton s jedným denným letom. Spoločnosť očakáva, že služby tejto linky využije až 93 000 cestujúcich. Linku do Nemecka zabezpečí easyJet prostredníctvom 156-miestneho lietadla Airbus A319, do Londýna bude lietať so 149-miestnym Boeingom 737.
Dopravca easyJet nepredpokladá, že vstupom na trh odčerpá pasažierov spoločnosti SkyEurope Airlines, prípadne Slovenským aerolíniám a Austrian Airlines, ktoré prevádzkujú linky do Londýna už dnes. "Tieto spoločnosti by si mali svoje pozície udržať. Spoločnosť easyJet chce byť sama tvorcom trhu a nízkou cenou prilákať na palubu lietadiel nových cestujúcich, ktorí doteraz buď nelietali, alebo lietali sporadicky, respektíve používali iné dopravné prostriedky," uviedol pre TASR zástupca easyJet pre Slovensko, Maďarsko, Slovinsko, Poľsko, Taliansko a Grécko Yannis Capodistriasi.
Hoci je potenciál slovenského trhu veľký, easyJet zatiaľ nad ďalšími spojeniam neuvažovala. "Bude to závisieť od toho, ako na nového nízkonákladového prepravcu zareaguje trh." EasyJet neplánuje realizovať charterovú dopravu, ani cargo. Linky budú mať charakter priamych a nie tranzitných spojení. O prevádzke pravidelných spojení z iných slovenských letísk britský dopravca zatiaľ neuvažoval.
Špecifikom cenotvorby easyJet je pravidelné prehodnocovanie cien leteniek podľa aktuálneho dopytu. "Ak o niektorú destináciu v určitom čase nie je záujem, ceny tohto letu klesajú. Ak je dopyt enormný, easyJet zväčša cenu zvýši. Nechceme vypredať celú kapacitu lietadla lacno a v predstihu. Chceme síce docieliť čo najväčšie naplnenie, ale niekoľko sedadiel by malo vždy ostať v rezerve," doplnil Capodistriasi a vyjadril presvedčenie, že tento systém sa uchytí aj na Slovensku, kde chce easyJet naplniť kapacity lietadiel na 80 až 90 %.
Spoločnosť easyJet neplánuje na Slovensku zatiaľ žiadnu priamu finančnú investíciu. Letenky bude predávať on-line a prevádzkový personál bude tvoriť berlínska, respektíve londýnska posádka. Jej prínos bude nepriamy, vstup spoločnosti na trh ovplyvní turizmus a služby.
Približne 70 % akcií easyJet vlastnia inštitucionálni investori, ako však uviedol Capodistriasi, nikto z nich nedisponuje dvojciferným podielom. Vlastníkom zvyšných asi 30 % je zakladateľ spoločnosti, ktorý so svojimi akciami naďalej obchoduje.