BANSKÁ BYSTRICA 8. septembra (SITA) - Po vstupe Slovenska do Európskej únie (EÚ) sa síce zvýšil záujem zahraničných masmédií i občanov o informácie o našej krajine, na návštevnosti turistov sa to však neprejavilo. Ako na stredajšej tlačovej besede uviedla marketingová riaditeľka Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) Beata Lukáčová, vývoj návštevnosti Slovenska v tomto roku je prekvapivý. "Očakávali sme, že zvýšený záujem sa prejaví vo zvýšenej návštevnosti. Doterajší vývoj je zatiaľ rozpačitý, ale musíme si uvedomiť, že na európskom trhu pôsobí veľmi aktívne viac ako 35 štátov," povedala Lukáčová. Dodala, že trendy sú rozdielne podľa krajín, napríklad kým poľských turistov k nám tento rok prišlo menej, maďarských viac. Návštevníci oceňujú najmä našu pohostinnosť, prírodné krásy a kúpele. Nespokojnosť pretrváva s dualitou cien pre domácich a zahraničných turistov, nevyhovujúcim fungovaním turistických kancelárií, nedostatkom doplnkových služieb, neznalosťou cudzích jazykov a slabou infraštruktúrou.
Kým agentúry cestovného ruchu iných európskych krajín majú po niekoľko desiatok zahraničných zastúpení, SACR ich má v súčasnosti iba šesť - v Poľsku, Rakúsku, Česku, Rusku, Holandsku a Nemecku. Najbližšie sa pripravuje otvorenie zastúpenia v Budapešti a neskôr v Bruseli. To bude zrejme sídliť v priestoroch pripravovaného Slovenského domu. "Na zmluvnom základe s PR agentúrou v Pekingu pripravujeme aj zastúpenie v Číne. Do budúcnosti budeme zvažovať ďalšie dôležité zdrojové trhy, či už Veľkú Britániu, Francúzsko alebo Taliansko," uviedla Lukáčová. Podľa nej na činnosť zahraničných zastúpení bude môcť SACR čerpať aj prostriedky z EÚ.