Tunel popod Branisko je zatvorený už týždeň a ďalší týždeň ešte bude. Zatvorený je už niekoľkýkrát za sebou.
FOTO - ARCHÍV TASR
Hoci v riadnej prevádzke mal byť tunel na konci júna, ešte stále je v skúšobnej. Riadna prevádzka, pri ktorej už nebudú musieť vodiči jazdiť tunelom obmedzenou rýchlosťou 60 kilometrov za hodinu, by sa mala začať 1. novembra.
"Robíme kontrolu systémov, aby mohlo byť Branisko od novembra spustené do úplnej prevádzky. Uzávierku využívame aj na bežné prevádzkové a čistiace práce," hovorí Juraj Fürst zo Slovenskej správy ciest.
Podľa neho tunel na obdobie od 1. do 13. septembra. nezavreli pre poruchy, uzávierka bola plánovaná.
V Alpách v Rakúsku a Taliansku je tiež množstvo tunelov popod horské masívy, ale vodič spozoruje uzavretie tunela len výnimočne. "V Alpách tak často zavreté asi nie sú," priznáva Fürst, "ale my sme aj nedávno neplánovane odstavili tunel pre problém s požiarnym vodovodom, čo sme odstránili za jeden víkend. Preto sa môže vodičom zdať, že je zavretý stále."
Tunel bude občas zatvorený aj po skúšobnej prevádzke. Podľa Fürsta zvolí Slovenská správa ciest čo najprijateľnejší harmonogram uzávierok podľa doterajších skúseností.
Hovorca ministerstva dopravy Tomáš Šarluška povedal, že nevýhodou Braniska oproti alpským tunelom je, že tunel má zatiaľ iba jednu rúru a keď sa robia opravy, odstavený je celý tunel.
(rf)