Eiffelova veža sa bude natierať po 18. raz v histórii

Paríž 28. novembra (TASR) - Najznámejší symbol francúzskej metropoly a celého Francúzska - Eiffelova veža - sa znovu po siedmich rokoch podrobí náročnej ...

Paríž 28. novembra (TASR) - Najznámejší symbol francúzskej metropoly a celého Francúzska - Eiffelova veža - sa znovu po siedmich rokoch podrobí náročnej kozmetickej úprave. Na železnú madame totiž už 3. decembra začnú nanášať nový náter.

Primátor Paríža Bertrand Delanoe a prezident Novej spoločnosti na využívanej Eiffelovej veže Jean-Bernard Bros v utorok predstavili novú "natieraciu kampaň" v cene troch miliónov eúr, ktorej ukončenie sa plánuje na február 2003, prirodzene bez prerušenia jej prevádzky.

Tristodvadsaťmetrová pamiatka si zachová gaštanovú farbu s nádychom do ružova, ktorú vybrali otcovia mesta ešte v roku 1968. Pri svojom slávnostnom otvorení v roku 1889 mala Eiffelovka hnedočervenú farbu, neskôr okrovú, žltú a červenohnedú.

Pri každom obnovovaní náteru sa však používajú tri odtiene farby od najtmavšej po najsvetlejšiu na vrchole, aby sa zvýraznila silueta veže. Súčasnou novinkou je ekologickejšie zloženie náteru, odolnejšie voči splodinám.

O plynulý chod natieracej kampane sa postará 25 natieračov-akrobatov s obyčajnými štetcami v ruke, pretože striekacie pištole sú zakázané. Podľa rozpočtu sa pri natieraní použije 1500 štetcov, 2000 párov rukavíc a 60 ton farby. Pred samotným natieraním obsadia vežu alpinisti, aby na nosníky natiahli 50 kilometrov záchranných lán.

Po skončení už 18. "natieracej kampane" Eiffelovka zažiari tak ako pri vítaní roka 2000, pričom pôvodné dočasné elektrické osvetlenie v počte 20.000 žiaroviek sa nahradí trvalým.

Turisti sa môžu tešiť aj na ďalšie novinky v súvislosti s dielom konštruktéra Gustava Eiffela. Pod vežou sa v podzemí vytvoria nové priestory pre pokladnice a najmä múzeum, venované tejto technickej pamiatke.

4 vi dem

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Virtuálne sídlo v Bratislave
  2. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  3. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  5. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  6. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  7. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 879
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 975
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 483
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 724
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 618
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 597
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 218
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 026
  9. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 5 634
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 949