Čoraz viac Talianov nemá na dovolenku a voľno trávi doma

Rím 10. augusta (TASR) - Ľudoprázdne mestá a preplnené pláže boli v auguste typickým obrázkom Talianska, ale tento rok Taliani zmenili svoje dovolenkové ...

Rím 10. augusta (TASR) - Ľudoprázdne mestá a preplnené pláže boli v auguste typickým obrázkom Talianska, ale tento rok Taliani zmenili svoje dovolenkové zvyky. Často si totiž dovolenku nemôžu dovoliť. Len v Ríme počet obyvateľov, ktorí trávia august doma, vzrástol o 280 000, píše dnes rakúsky denník Der Standard.

"Dramatický pokles kúpyschopnosti," odôvodňuje prezident zväzu hotelierov Federalberghi Bernabó Bocca pokles, ktorý sa tento rok vyčísľuje na 20 %. Zatiaľ čo priemerný Talian doteraz mohol na dovolenku minúť 935 EUR, v prepočte 37 333 SKK, teraz má k dispozícii už len 810 EUR. "Trvanie dovoleniek sa skrátilo o dva dni," tvrdí Bocca. "To predstavuje len v hoteloch dva milióny prenocovaní."

V júli dovolenkovalo namiesto očakávaných 42 % obyvateľov len 36,5 %. Navyše, nastal pokles zahraničných návštevníkov, ktorí uprednostnili lacnejšie krajiny. Ubudlo Nemcov - aj kvôli kríze v ich vlastnej krajine. Na Jadrane sa pokles odhaduje na 6 %. V klasických letoviskách, ako je Jesolo, je podľa denníka Corriere della Serra prázdnych 13 000 prázdninových bytov. Talianske spotrebiteľské zväzy krízu pripisujú najmä zvýšeným cenám. "Dovolenka pri mori v Tunisku je lacnejšia ešte aj vtedy, keď sa letí business class," kritizuje združenie spotrebiteľov Federsonsumatori. Počas jedného roka podľa štatistického úradu ceny leteniek vzrástli o 14 % a ceny benzínu sa zvýšili o 11 %. Paušálne cestovné náklady sú vyššie o 9 %, reštaurácie o 4,3 %.

"Naši zákazníci si kúpia zmrzlinu pri pulte a zjedia ju vonku na lavičke v parku," sťažuje sa Roberto Vanozzi z baru Galliano vo Viareggiu. "K stolom si už nikto nesadne." Pokles vyčísľuje na 20 %.

Poklesom návštevnosti sú postihnuté najmä klasické dovolenkové pláže Jadranu, ako aj Toskánsko a Ligúria. Naopak, tradičné umelecké mestá ako Rím alebo Florencia sa môžu tešiť prírastku hostí.

(1 EUR = 39,928 SKK)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 359
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 882
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 464
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 469
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 253
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 866
  7. Kam do tepla v januári? 2 064
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 861
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 690
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 002