Čoraz viac Talianov nemá na dovolenku a voľno trávi doma

Rím 10. augusta (TASR) - Ľudoprázdne mestá a preplnené pláže boli v auguste typickým obrázkom Talianska, ale tento rok Taliani zmenili svoje dovolenkové ...

Rím 10. augusta (TASR) - Ľudoprázdne mestá a preplnené pláže boli v auguste typickým obrázkom Talianska, ale tento rok Taliani zmenili svoje dovolenkové zvyky. Často si totiž dovolenku nemôžu dovoliť. Len v Ríme počet obyvateľov, ktorí trávia august doma, vzrástol o 280 000, píše dnes rakúsky denník Der Standard.

"Dramatický pokles kúpyschopnosti," odôvodňuje prezident zväzu hotelierov Federalberghi Bernabó Bocca pokles, ktorý sa tento rok vyčísľuje na 20 %. Zatiaľ čo priemerný Talian doteraz mohol na dovolenku minúť 935 EUR, v prepočte 37 333 SKK, teraz má k dispozícii už len 810 EUR. "Trvanie dovoleniek sa skrátilo o dva dni," tvrdí Bocca. "To predstavuje len v hoteloch dva milióny prenocovaní."

V júli dovolenkovalo namiesto očakávaných 42 % obyvateľov len 36,5 %. Navyše, nastal pokles zahraničných návštevníkov, ktorí uprednostnili lacnejšie krajiny. Ubudlo Nemcov - aj kvôli kríze v ich vlastnej krajine. Na Jadrane sa pokles odhaduje na 6 %. V klasických letoviskách, ako je Jesolo, je podľa denníka Corriere della Serra prázdnych 13 000 prázdninových bytov. Talianske spotrebiteľské zväzy krízu pripisujú najmä zvýšeným cenám. "Dovolenka pri mori v Tunisku je lacnejšia ešte aj vtedy, keď sa letí business class," kritizuje združenie spotrebiteľov Federsonsumatori. Počas jedného roka podľa štatistického úradu ceny leteniek vzrástli o 14 % a ceny benzínu sa zvýšili o 11 %. Paušálne cestovné náklady sú vyššie o 9 %, reštaurácie o 4,3 %.

"Naši zákazníci si kúpia zmrzlinu pri pulte a zjedia ju vonku na lavičke v parku," sťažuje sa Roberto Vanozzi z baru Galliano vo Viareggiu. "K stolom si už nikto nesadne." Pokles vyčísľuje na 20 %.

Poklesom návštevnosti sú postihnuté najmä klasické dovolenkové pláže Jadranu, ako aj Toskánsko a Ligúria. Naopak, tradičné umelecké mestá ako Rím alebo Florencia sa môžu tešiť prírastku hostí.

(1 EUR = 39,928 SKK)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  9. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  10. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  1. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  2. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  7. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  8. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 18 659
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 744
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 921
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 864
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 244
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 108
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 911
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 760
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 317
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 286