SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Letná sezóna zatiaľ nenaplnila očakávania

VYSOKÉ TATRY 2. augusta (SITA) - Letná turistická sezóna vo Vysokých Tatrách sa nevyvíja podľa predstáv miestnych hotelierov a poskytovateľov ubytovania a služieb. Najväčšie problémy narobilo najmä v ...

VYSOKÉ TATRY 2. augusta (SITA) - Letná turistická sezóna vo Vysokých Tatrách sa nevyvíja podľa predstáv miestnych hotelierov a poskytovateľov ubytovania a služieb. Najväčšie problémy narobilo najmä v uplynulých dňoch počasie. Len za posledný „daždivý“ týždeň mali Verejnoprospešné služby Vysoké Tatry úbytok na tržbách za parkovanie vyše 1 mil. Sk, informoval výkonný riaditeľ Združenia cestovného ruchu Vysoké Tatry Peter Chudý. Návštevnosť ubytovacích zariadení v júlu poklesla oproti letu 2003 o približne 20 až 30 percent. Chudý však upozorňuje, že minuloročné leto bolo mimoriadne dobré a priemerná vyťaženosť sa pohybovala okolo 90 percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Pokles návštevnosti však nemá podľa Chudého na svedomí len počasie, aj keď to je jedným z významných faktorov ovplyvňujúcich návštevnosť vo Vysokých Tatrách. Súčasný charakter počasia podľa neho nie veľmi vybočuje z normálu, ktoré v Tatrách v tomto období panuje. Pod pokles návštevnosti sa podľa neho podpisuje silný kurz koruny, najmä voči poľskému zlotému a českej korune a pravdepodobne najdrahšie pohonné hmoty v Európe. „Turisti bez pohybu nie sú turisti,“ skonštatoval Chudý. Posledným významným faktorom ovplyvňujúcim letnú sezónu vo Vysokých Tatrách je vysoká sadzba dane z pridanej hodnoty za reštauračné služby a stravovanie.

Viac o vývoji návštevnosti povie monitoring návštevnosti Vysokých Tatier, ktorý sa uskutoční od 5. do 7. augusta na území celého mesta.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 688
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 793
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 716
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 677
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 534
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 569
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 385
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 275
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 127
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 090
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu