Kde je výpadovka a kde stopka? Vodič často nevie

BRATISLAVA - Vodiči v centrách slovenských miest majú niekedy problém sa zorientovať, lebo im chýbajú dopravné značky ukazujúce na výpadovku. Samospráva sa zasa trápi so značkami slabej kvality a so zlodejmi, ktorí ich kradnú.

Centrum Bratislavy - križovatka Špitálskej a Cintorínskej ulice. Stopku nevidieť - je zakrytá konármi stromov. FOTO SME - RICHARD FILIPKO

Z rohom stoja policajti, kto nezastaví, lebo kižovatku nepozná, a nevie, že je tam stopka, dostane pokutu. Ak zastaví, nájde sa iný dôvod.

Vladimír Gemela z Prezídia Policajného zboru hovorí, že stav značenia je nevyhovujúci, ale tí, ktorí zaň zodpovedajú, zasa hovoria, že nemajú dosť peňazí.

Juraj Fürst zo Slovenskej správy ciest, ktorá má na starosti diaľnice a cesty prvej triedy, vraví, že značky zabezpečujú "v rámci finančných možností".

O ostatné cesty sa stará samospráva a dopravné značky osadzuje na pokyn dopravných inžinierov a ministerstva.

Peter Zahatňanský zo žilinského Výskumného ústavu dopravy hovorí, že pre nedostatok peňazí si mestá kupujú od výrobcov lacnejšie a nekvalitné značky, ktoré nemajú predpísané farby a často ani veľkosť. Výrobca značiek by mal mať od ústavu certifikát, ale podľa Zahatňanského sa stále objavujú firmy bez neho, "značky predávajú, no nik s tým nevie pohnúť". Samospráva od nich nakupuje, lebo sú lacné.

Zahatňanský tvrdí, že aspoň hlavné cesty a diaľnice sú značené dobre.

Veľké starosti sú s bielymi pásmi na cestách, ktoré bývajú zodraté a vôbec ich nevidno. Firmy, ktoré biele pásy robia, šetria na farbe a technológii. "Aj na úplne nových cestách bežne vidieť, že po roku sa značenie stráca," hovorí Zahatňanský.

Biele pásy oddeľujúce jazdné pruhy či priechody pre chodcov často nemajú potrebnú svietivosť a sú šmykľavé. Pásy musia mať cez deň potrebnú belosť a pri ich "vyrábaní" by mali do farby pridávať špeciálne sklenené guličky, aby bolo pásy dobre vidieť v noci aj za dažďa. Bývajú cesty, kde takto pruhy nerobia.

RICHARD FILIPKO

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 9 473
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 784
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 657
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 623
  5. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 277
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 224
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 845
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 538
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 518
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 334