SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Kde je výpadovka a kde stopka? Vodič často nevie

BRATISLAVA - Vodiči v centrách slovenských miest majú niekedy problém sa zorientovať, lebo im chýbajú dopravné značky ukazujúce na výpadovku. Samospráva sa zasa trápi so značkami slabej kvality a so zlodejmi, ktorí ich kradnú.

Centrum Bratislavy - križovatka Špitálskej a Cintorínskej ulice. Stopku nevidieť - je zakrytá konármi stromov. FOTO SME - RICHARD FILIPKO

Z rohom stoja policajti, kto nezastaví, lebo kižovatku nepozná, a nevie, že je tam stopka, dostane pokutu. Ak zastaví, nájde sa iný dôvod.

Vladimír Gemela z Prezídia Policajného zboru hovorí, že stav značenia je nevyhovujúci, ale tí, ktorí zaň zodpovedajú, zasa hovoria, že nemajú dosť peňazí.

Juraj Fürst zo Slovenskej správy ciest, ktorá má na starosti diaľnice a cesty prvej triedy, vraví, že značky zabezpečujú "v rámci finančných možností".

O ostatné cesty sa stará samospráva a dopravné značky osadzuje na pokyn dopravných inžinierov a ministerstva.

Peter Zahatňanský zo žilinského Výskumného ústavu dopravy hovorí, že pre nedostatok peňazí si mestá kupujú od výrobcov lacnejšie a nekvalitné značky, ktoré nemajú predpísané farby a často ani veľkosť. Výrobca značiek by mal mať od ústavu certifikát, ale podľa Zahatňanského sa stále objavujú firmy bez neho, "značky predávajú, no nik s tým nevie pohnúť". Samospráva od nich nakupuje, lebo sú lacné.

Zahatňanský tvrdí, že aspoň hlavné cesty a diaľnice sú značené dobre.

Veľké starosti sú s bielymi pásmi na cestách, ktoré bývajú zodraté a vôbec ich nevidno. Firmy, ktoré biele pásy robia, šetria na farbe a technológii. "Aj na úplne nových cestách bežne vidieť, že po roku sa značenie stráca," hovorí Zahatňanský.

Biele pásy oddeľujúce jazdné pruhy či priechody pre chodcov často nemajú potrebnú svietivosť a sú šmykľavé. Pásy musia mať cez deň potrebnú belosť a pri ich "vyrábaní" by mali do farby pridávať špeciálne sklenené guličky, aby bolo pásy dobre vidieť v noci aj za dažďa. Bývajú cesty, kde takto pruhy nerobia.

RICHARD FILIPKO

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  4. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  5. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  9. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 647
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 778
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 862
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 259
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 893
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 488
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 014
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 847
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 199
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 9 012
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu