V Paríži sa dá ísť opäť na pláž

Parížania sa včera znovu dočkali atrakcie, ktorá sa pomaly stáva tradíciou. Nábrežie Seiny sa už tretí rok za sebou zmenilo na improvizovanú pláž, na ktorú sa môžu prísť opaľovať, oddychovať pod slnečníkmi alebo si aj zaplávať, ale v bazéne. Idylu juhu .

Parížania sa včera znovu dočkali atrakcie, ktorá sa pomaly stáva tradíciou. Nábrežie Seiny sa už tretí rok za sebou zmenilo na improvizovanú pláž, na ktorú sa môžu prísť opaľovať, oddychovať pod slnečníkmi alebo si aj zaplávať, ale v bazéne. Idylu juhu majú navodiť desiatky paliem nastavaných pozdĺž vody.

"Parížska pláž" sa tento rok ťahá v dĺžke vyše troch kilometrov po pravom brehu Seiny od Louvru až po Ostrov svätého Ľudovíta. Normálne sa tu preháňajú autá, teraz nastúpili chodci, prípadne korčuliari alebo cyklisti. Piesok je však len na niekoľkých miestach, inde sú ležadlá rozložené na trávniku alebo na drevenom podklade.

Novinkou je bazén. Denne sa v ňom bude môcť vykúpať tisíc ľudí.

Vstup na pláž aj do bazéna, ležadlá, slnečníky i všetky atrakcie sú zadarmo. Náklady vo výške dvoch miliónov eur (80 miliónov korún) kryjú z dvoch tretín sponzori, z jednej tretiny parížska radnica, kde sa pred dvoma rokmi tento úspešný nápad zrodil. Na pláž vlani prišlo viac ako tri milióny ľudí. Tohto roku sa čaká rovnaký počet.

Starosta Bertrand Delanoe, ktorý pláž otvoril, povedal, že radnica tak chce "sprístupniť jedno z najkrajších miest na svete". Chce vraj tiež "urobiť všetko pre tie tisíce ľudí, ktorí neodchádzajú na dovolenku".

Podľa štúdie, ktorá bola zverejnená v týchto dňoch, neodchádza na dlhšie než štvordennú dovolenku 37 percent Francúzov a 16 percent nejazdí na dovolenku nikdy. Dôvody sú predovšetkým finančné. (čtk)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Ochrana pred tropickou horúčavou
  5. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  7. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  8. Škôlka od srdca
  9. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  10. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 16 314
  2. Vizuálny smog je problém 10 020
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 6 551
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 5 836
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 986
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 666
  7. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 3 322
  8. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 314
  9. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 900
  10. Dovolenka pri Mŕtvom mori a tipy na overené hotely 2 602