Ak sú dovolenkári nespokojní so službami CK, treba na mieste spísať zápisnicu

Bratislava 21. júla (TASR) - Ak sú dovolenkári nespokojní so službami cestovnej kancelárie (CK), u ktorej si objednali zájazd, mali by hneď na mieste ...

Bratislava 21. júla (TASR) - Ak sú dovolenkári nespokojní so službami cestovnej kancelárie (CK), u ktorej si objednali zájazd, mali by hneď na mieste spísať zápisnicu o nedostatkoch.

Takýto dokument, ktorý musí byť podpísaný delegátom zájazdu alebo inou zodpovednou osobou, je nevyhnutnou súčasťou reklamácie. Dobré je, ak zákazník priloží k reklamácii fotografiu alebo iný obrazový záznam. "Nespokojnosť so službami by však mal klient najprv oznámiť delegátovi zájazdu alebo sa obrátiť na poskytovateľa služieb a CK," uviedol pre TASR riaditeľ Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Robert Kholmann. Väčšina z cestoviek má totiž klauzulu o povinnosti informovať o nedostatkoch delegáta a CK priamo v zmluve.

V prípade, že nedôjde k náprave, môže klient CK ustúpiť od zmluvy. V takom prípade by mala CK zabezpečiť cestu domov, zaplatiť rozdiel medzi spotrebovanými a poskytnutými službami a v prípade zhoršenia kvality poskytnutých služieb umožniť zľavu z ceny zájazdu, dodal.

Ustúpenie od zmluvy je však podľa Kohlmanna možné jedine vtedy, ak CK výrazným spôsobom zmenila podmienky a charakter zájazdu. Zákazník by si mal preto pozorne preštudovať zmluvu, ktorej bežnou súčasťou je prihláška, katalóg a potvrdenie. "Treba pritom vychádzať z premisy, že na všetko, čo je v zmluve uvedené, má klient právo. Naopak, na to, čo v zmluve nie je, zákazník nemá nárok," upozornil. V praxi to znamená, že ak je na fotografii hotelovej izby aj televízor, ale v zmluve nie je uvedený, klient naň nemá právo.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  8. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  9. Kam do tepla v januári?
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  4. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  5. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  6. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  9. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 273
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 001
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 800
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 3 290
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 883
  6. Kam do tepla v januári? 2 543
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 304
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 199
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 485
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 1 448