SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Ak sú dovolenkári nespokojní so službami CK, treba na mieste spísať zápisnicu

Bratislava 21. júla (TASR) - Ak sú dovolenkári nespokojní so službami cestovnej kancelárie (CK), u ktorej si objednali zájazd, mali by hneď na mieste ...

Bratislava 21. júla (TASR) - Ak sú dovolenkári nespokojní so službami cestovnej kancelárie (CK), u ktorej si objednali zájazd, mali by hneď na mieste spísať zápisnicu o nedostatkoch.

Takýto dokument, ktorý musí byť podpísaný delegátom zájazdu alebo inou zodpovednou osobou, je nevyhnutnou súčasťou reklamácie. Dobré je, ak zákazník priloží k reklamácii fotografiu alebo iný obrazový záznam. "Nespokojnosť so službami by však mal klient najprv oznámiť delegátovi zájazdu alebo sa obrátiť na poskytovateľa služieb a CK," uviedol pre TASR riaditeľ Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Robert Kholmann. Väčšina z cestoviek má totiž klauzulu o povinnosti informovať o nedostatkoch delegáta a CK priamo v zmluve.

Skryť Vypnúť reklamu

V prípade, že nedôjde k náprave, môže klient CK ustúpiť od zmluvy. V takom prípade by mala CK zabezpečiť cestu domov, zaplatiť rozdiel medzi spotrebovanými a poskytnutými službami a v prípade zhoršenia kvality poskytnutých služieb umožniť zľavu z ceny zájazdu, dodal.

Ustúpenie od zmluvy je však podľa Kohlmanna možné jedine vtedy, ak CK výrazným spôsobom zmenila podmienky a charakter zájazdu. Zákazník by si mal preto pozorne preštudovať zmluvu, ktorej bežnou súčasťou je prihláška, katalóg a potvrdenie. "Treba pritom vychádzať z premisy, že na všetko, čo je v zmluve uvedené, má klient právo. Naopak, na to, čo v zmluve nie je, zákazník nemá nárok," upozornil. V praxi to znamená, že ak je na fotografii hotelovej izby aj televízor, ale v zmluve nie je uvedený, klient naň nemá právo.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 285
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 598
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 701
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 695
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 804
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 048
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 250
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 424
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 362
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 536
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu