SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Ak sú dovolenkári nespokojní so službami CK, treba na mieste spísať zápisnicu

Bratislava 21. júla (TASR) - Ak sú dovolenkári nespokojní so službami cestovnej kancelárie (CK), u ktorej si objednali zájazd, mali by hneď na mieste ...

Bratislava 21. júla (TASR) - Ak sú dovolenkári nespokojní so službami cestovnej kancelárie (CK), u ktorej si objednali zájazd, mali by hneď na mieste spísať zápisnicu o nedostatkoch.

Takýto dokument, ktorý musí byť podpísaný delegátom zájazdu alebo inou zodpovednou osobou, je nevyhnutnou súčasťou reklamácie. Dobré je, ak zákazník priloží k reklamácii fotografiu alebo iný obrazový záznam. "Nespokojnosť so službami by však mal klient najprv oznámiť delegátovi zájazdu alebo sa obrátiť na poskytovateľa služieb a CK," uviedol pre TASR riaditeľ Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Robert Kholmann. Väčšina z cestoviek má totiž klauzulu o povinnosti informovať o nedostatkoch delegáta a CK priamo v zmluve.

Skryť Vypnúť reklamu

V prípade, že nedôjde k náprave, môže klient CK ustúpiť od zmluvy. V takom prípade by mala CK zabezpečiť cestu domov, zaplatiť rozdiel medzi spotrebovanými a poskytnutými službami a v prípade zhoršenia kvality poskytnutých služieb umožniť zľavu z ceny zájazdu, dodal.

Ustúpenie od zmluvy je však podľa Kohlmanna možné jedine vtedy, ak CK výrazným spôsobom zmenila podmienky a charakter zájazdu. Zákazník by si mal preto pozorne preštudovať zmluvu, ktorej bežnou súčasťou je prihláška, katalóg a potvrdenie. "Treba pritom vychádzať z premisy, že na všetko, čo je v zmluve uvedené, má klient právo. Naopak, na to, čo v zmluve nie je, zákazník nemá nárok," upozornil. V praxi to znamená, že ak je na fotografii hotelovej izby aj televízor, ale v zmluve nie je uvedený, klient naň nemá právo.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  7. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  8. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  9. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 32 039
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 30 174
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 167
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 197
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 550
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 577
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 536
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 727
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 420
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 842
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu