Ak sú dovolenkári nespokojní so službami CK, treba na mieste spísať zápisnicu

Bratislava 21. júla (TASR) - Ak sú dovolenkári nespokojní so službami cestovnej kancelárie (CK), u ktorej si objednali zájazd, mali by hneď na mieste ...

Bratislava 21. júla (TASR) - Ak sú dovolenkári nespokojní so službami cestovnej kancelárie (CK), u ktorej si objednali zájazd, mali by hneď na mieste spísať zápisnicu o nedostatkoch.

Takýto dokument, ktorý musí byť podpísaný delegátom zájazdu alebo inou zodpovednou osobou, je nevyhnutnou súčasťou reklamácie. Dobré je, ak zákazník priloží k reklamácii fotografiu alebo iný obrazový záznam. "Nespokojnosť so službami by však mal klient najprv oznámiť delegátovi zájazdu alebo sa obrátiť na poskytovateľa služieb a CK," uviedol pre TASR riaditeľ Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Robert Kholmann. Väčšina z cestoviek má totiž klauzulu o povinnosti informovať o nedostatkoch delegáta a CK priamo v zmluve.

V prípade, že nedôjde k náprave, môže klient CK ustúpiť od zmluvy. V takom prípade by mala CK zabezpečiť cestu domov, zaplatiť rozdiel medzi spotrebovanými a poskytnutými službami a v prípade zhoršenia kvality poskytnutých služieb umožniť zľavu z ceny zájazdu, dodal.

Ustúpenie od zmluvy je však podľa Kohlmanna možné jedine vtedy, ak CK výrazným spôsobom zmenila podmienky a charakter zájazdu. Zákazník by si mal preto pozorne preštudovať zmluvu, ktorej bežnou súčasťou je prihláška, katalóg a potvrdenie. "Treba pritom vychádzať z premisy, že na všetko, čo je v zmluve uvedené, má klient právo. Naopak, na to, čo v zmluve nie je, zákazník nemá nárok," upozornil. V praxi to znamená, že ak je na fotografii hotelovej izby aj televízor, ale v zmluve nie je uvedený, klient naň nemá právo.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 243
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 826
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 791
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 577
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 924
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 895
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 768
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 578
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 571
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 489