Ak sú dovolenkári nespokojní so službami CK, treba na mieste spísať zápisnicu

Bratislava 21. júla (TASR) - Ak sú dovolenkári nespokojní so službami cestovnej kancelárie (CK), u ktorej si objednali zájazd, mali by hneď na mieste ...

Bratislava 21. júla (TASR) - Ak sú dovolenkári nespokojní so službami cestovnej kancelárie (CK), u ktorej si objednali zájazd, mali by hneď na mieste spísať zápisnicu o nedostatkoch.

Takýto dokument, ktorý musí byť podpísaný delegátom zájazdu alebo inou zodpovednou osobou, je nevyhnutnou súčasťou reklamácie. Dobré je, ak zákazník priloží k reklamácii fotografiu alebo iný obrazový záznam. "Nespokojnosť so službami by však mal klient najprv oznámiť delegátovi zájazdu alebo sa obrátiť na poskytovateľa služieb a CK," uviedol pre TASR riaditeľ Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Robert Kholmann. Väčšina z cestoviek má totiž klauzulu o povinnosti informovať o nedostatkoch delegáta a CK priamo v zmluve.

V prípade, že nedôjde k náprave, môže klient CK ustúpiť od zmluvy. V takom prípade by mala CK zabezpečiť cestu domov, zaplatiť rozdiel medzi spotrebovanými a poskytnutými službami a v prípade zhoršenia kvality poskytnutých služieb umožniť zľavu z ceny zájazdu, dodal.

Ustúpenie od zmluvy je však podľa Kohlmanna možné jedine vtedy, ak CK výrazným spôsobom zmenila podmienky a charakter zájazdu. Zákazník by si mal preto pozorne preštudovať zmluvu, ktorej bežnou súčasťou je prihláška, katalóg a potvrdenie. "Treba pritom vychádzať z premisy, že na všetko, čo je v zmluve uvedené, má klient právo. Naopak, na to, čo v zmluve nie je, zákazník nemá nárok," upozornil. V praxi to znamená, že ak je na fotografii hotelovej izby aj televízor, ale v zmluve nie je uvedený, klient naň nemá právo.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 693
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 710
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 352
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 401
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 835
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 390
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 733
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 661
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 792
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 248