SME
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Pri rezervácií leteniek cestujúci viac uprednostňujú online cestovnej agentúry

Viedeň 16. júla (TASR) - Internetoví zákazníci minú na rezerváciu svojich leteniek viac peňazí, ako za akýkoľvek iný tovar alebo službu. Čoraz viac ľudí ...

Viedeň 16. júla (TASR) - Internetoví zákazníci minú na rezerváciu svojich leteniek viac peňazí, ako za akýkoľvek iný tovar alebo službu. Čoraz viac ľudí si už nerezervuje letenku u samotnej leteckej spoločnosti, ale u online cestovnej agentúry, vyplýva z aktuálnej štúdie poradenskej firmy Forrester Research. Aby sa tento vývoj zastavil, museli by aerolínie ponúknuť otvorenejší cenový systém, prístupný a prospešný pre zákazníka, ako aj pre obchodných partnerov a zamestnancov.

Podiel dovoleniek rezervovaných cez internet by mal z aktuálnych 5 % vzrásť na 16 % v roku 2009, očakávajú autori štúdie. Vo Veľkej Británii, ktorá je v tomto aspekte najviac rozvinutou krajinou Európy, by mala táto hodnota vzrásť v rovnakom období z terajších 10 % na 30 %.

Skryť Vypnúť reklamu

Či budú z tohto vývoja najviac profitovať online cestovní agenti, cestovné kancelárie alebo aerolínie, bude závisieť od ceny a transparentnosti ponuky, tvrdí analytik firmy Forrester Jaap Favier.

Ľudia, ktorí si rezervujú letenky online, intenzívne porovnávajú ceny a ponuku. Popri web stránkach aerolínií prehľadávajú internetové stránky online agentúr a last minute ponuky. V tretine skúmaných prípadov ponúkajú agentúry ten istý let výhodnejšie ako skúmané aerolínie - Air France, British Airways, British Midland, KLM a Lufthansa - na svojich internetových stránkach. "Preto letecké spoločnosti prichádzajú o čoraz viac obchodov v prospech online cestovných agentúr. A to aj napriek tomu, že do svojich web stránok a elektronického predaja lístkov investovali niekoľko desiatok miliónov," tvrdí Favier.

Skryť Vypnúť reklamu

Ďalšou nevýhodou aerolínií oproti online agentúram je, že väčšinou ponúkajú len svoje vlastné letecké spojenia. Ponúkaním celého cestovného balíka sa online agentúry ako Expedia stávajú pre zákazníka atraktívnejšími. Len v Nemecku tak Expedia generuje takmer 50 % svojich príjmov. Ak sa situácia na trhu nezmení, potom ponúkajúci last minute zájazdov čoskoro získajú 10 % obratu z lístkov, aké má napríklad spoločnosť British Midland, tvrdí Forrester. Informovala o tom rakúska agentúra APA.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 130
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 017
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 10 433
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 043
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 997
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 287
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 618
  8. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 554
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 551
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 410
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu