Pri rezervácií leteniek cestujúci viac uprednostňujú online cestovnej agentúry

Viedeň 16. júla (TASR) - Internetoví zákazníci minú na rezerváciu svojich leteniek viac peňazí, ako za akýkoľvek iný tovar alebo službu. Čoraz viac ľudí ...

Viedeň 16. júla (TASR) - Internetoví zákazníci minú na rezerváciu svojich leteniek viac peňazí, ako za akýkoľvek iný tovar alebo službu. Čoraz viac ľudí si už nerezervuje letenku u samotnej leteckej spoločnosti, ale u online cestovnej agentúry, vyplýva z aktuálnej štúdie poradenskej firmy Forrester Research. Aby sa tento vývoj zastavil, museli by aerolínie ponúknuť otvorenejší cenový systém, prístupný a prospešný pre zákazníka, ako aj pre obchodných partnerov a zamestnancov.

Podiel dovoleniek rezervovaných cez internet by mal z aktuálnych 5 % vzrásť na 16 % v roku 2009, očakávajú autori štúdie. Vo Veľkej Británii, ktorá je v tomto aspekte najviac rozvinutou krajinou Európy, by mala táto hodnota vzrásť v rovnakom období z terajších 10 % na 30 %.

Či budú z tohto vývoja najviac profitovať online cestovní agenti, cestovné kancelárie alebo aerolínie, bude závisieť od ceny a transparentnosti ponuky, tvrdí analytik firmy Forrester Jaap Favier.

Ľudia, ktorí si rezervujú letenky online, intenzívne porovnávajú ceny a ponuku. Popri web stránkach aerolínií prehľadávajú internetové stránky online agentúr a last minute ponuky. V tretine skúmaných prípadov ponúkajú agentúry ten istý let výhodnejšie ako skúmané aerolínie - Air France, British Airways, British Midland, KLM a Lufthansa - na svojich internetových stránkach. "Preto letecké spoločnosti prichádzajú o čoraz viac obchodov v prospech online cestovných agentúr. A to aj napriek tomu, že do svojich web stránok a elektronického predaja lístkov investovali niekoľko desiatok miliónov," tvrdí Favier.

Ďalšou nevýhodou aerolínií oproti online agentúram je, že väčšinou ponúkajú len svoje vlastné letecké spojenia. Ponúkaním celého cestovného balíka sa online agentúry ako Expedia stávajú pre zákazníka atraktívnejšími. Len v Nemecku tak Expedia generuje takmer 50 % svojich príjmov. Ak sa situácia na trhu nezmení, potom ponúkajúci last minute zájazdov čoskoro získajú 10 % obratu z lístkov, aké má napríklad spoločnosť British Midland, tvrdí Forrester. Informovala o tom rakúska agentúra APA.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 664
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 643
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 580
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 178
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 665
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 355
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 184
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 103
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 699