Chorvátsko čelí poklesu záujmu turistov

Záhreb 14. júla (TASR) - Chorvátsko čelí poklesu záujmu turistov, ktorí v najväčšej miere generujú ekonomický rast krajiny.

Chorvátsko musí zlepšiť kvalitu svojich turistických služieb, ak si na európskom trhu hodlá zachovať dostatočnú konkurencieschopnosť, oznámili dnes poprední predstavitelia turistického sektora. Minulý rok tvorili tržby Chorvátska v turistickom sektore zhruba 8 miliárd USD (258,5 miliardy Sk) alebo 20 % hrubého domáceho produktu (HDP). Akékoľvek zníženie týchto tržieb by mohlo ohroziť snahu vlády zredukovať fiškálny deficit, ktorý v roku 2003 tvoril 6,3 % HDP. Pri pobreží Jadranského mora počas týchto dní dovolenkuje zhruba 400 000 turistov, čo je o 5 % menej ako v rovnakom období vlani.

Chorvátsko zažilo veľký pokles záujmu turistov počas vojny v rokoch 1991 až 1995. V roku 2000 začal záujem o túto oblasť znovu postupne narastať pod vplyvom reklám "Stredomorie, aké tu bolo predtým". Vzostupný trend si Chorvátsko držalo aj počas tohto roka, ako slabé sa ukazujú zatiaľ len mesiace jún a júl. Problémom je aj to, že sa krajina snaží svoj turistický priemysel posunúť rázne vpred a opustiť takzvaný socialistický štýl, no nie všetky hotely sú schopné držať krok s nutnými investíciami. Chorvátsko pritom nemá na pobreží žiadnu veľkú medzinárodnú hotelovú sieť. Desiatky malých hotelíkov stále vlastní štát, vláda ich však do konca roka chce privatizovať. Ďalším problémom sú viacerí súkromní hotelieri, ktorí svojich hostí oficiálne nezaregistrovali, čím sa vyhli plateniu daní. Záhreb preto plánuje zaviesť v tomto smere prísnejšie kontroly.

Informovala o tom agentúra Reuters.

(1 USD = 32,313 SKK)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  4. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  5. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  6. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  10. Dva rekordy na druhý pokus
  1. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  2. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  3. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  4. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  5. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  6. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  7. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  9. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  10. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 185
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 29 013
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 020
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 406
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 436
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 411
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 240
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 124