SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Chorvátsko čelí poklesu záujmu turistov

Záhreb 14. júla (TASR) - Chorvátsko čelí poklesu záujmu turistov, ktorí v najväčšej miere generujú ekonomický rast krajiny.

Chorvátsko musí zlepšiť kvalitu svojich turistických služieb, ak si na európskom trhu hodlá zachovať dostatočnú konkurencieschopnosť, oznámili dnes poprední predstavitelia turistického sektora. Minulý rok tvorili tržby Chorvátska v turistickom sektore zhruba 8 miliárd USD (258,5 miliardy Sk) alebo 20 % hrubého domáceho produktu (HDP). Akékoľvek zníženie týchto tržieb by mohlo ohroziť snahu vlády zredukovať fiškálny deficit, ktorý v roku 2003 tvoril 6,3 % HDP. Pri pobreží Jadranského mora počas týchto dní dovolenkuje zhruba 400 000 turistov, čo je o 5 % menej ako v rovnakom období vlani.

Skryť Vypnúť reklamu

Chorvátsko zažilo veľký pokles záujmu turistov počas vojny v rokoch 1991 až 1995. V roku 2000 začal záujem o túto oblasť znovu postupne narastať pod vplyvom reklám "Stredomorie, aké tu bolo predtým". Vzostupný trend si Chorvátsko držalo aj počas tohto roka, ako slabé sa ukazujú zatiaľ len mesiace jún a júl. Problémom je aj to, že sa krajina snaží svoj turistický priemysel posunúť rázne vpred a opustiť takzvaný socialistický štýl, no nie všetky hotely sú schopné držať krok s nutnými investíciami. Chorvátsko pritom nemá na pobreží žiadnu veľkú medzinárodnú hotelovú sieť. Desiatky malých hotelíkov stále vlastní štát, vláda ich však do konca roka chce privatizovať. Ďalším problémom sú viacerí súkromní hotelieri, ktorí svojich hostí oficiálne nezaregistrovali, čím sa vyhli plateniu daní. Záhreb preto plánuje zaviesť v tomto smere prísnejšie kontroly.

Skryť Vypnúť reklamu

Informovala o tom agentúra Reuters.

(1 USD = 32,313 SKK)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 507
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 23 620
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 267
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 793
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 618
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 313
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 113
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 539
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 409
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 608
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu