Chorvátsko čelí poklesu záujmu turistov

Záhreb 14. júla (TASR) - Chorvátsko čelí poklesu záujmu turistov, ktorí v najväčšej miere generujú ekonomický rast krajiny.

Chorvátsko musí zlepšiť kvalitu svojich turistických služieb, ak si na európskom trhu hodlá zachovať dostatočnú konkurencieschopnosť, oznámili dnes poprední predstavitelia turistického sektora. Minulý rok tvorili tržby Chorvátska v turistickom sektore zhruba 8 miliárd USD (258,5 miliardy Sk) alebo 20 % hrubého domáceho produktu (HDP). Akékoľvek zníženie týchto tržieb by mohlo ohroziť snahu vlády zredukovať fiškálny deficit, ktorý v roku 2003 tvoril 6,3 % HDP. Pri pobreží Jadranského mora počas týchto dní dovolenkuje zhruba 400 000 turistov, čo je o 5 % menej ako v rovnakom období vlani.

Chorvátsko zažilo veľký pokles záujmu turistov počas vojny v rokoch 1991 až 1995. V roku 2000 začal záujem o túto oblasť znovu postupne narastať pod vplyvom reklám "Stredomorie, aké tu bolo predtým". Vzostupný trend si Chorvátsko držalo aj počas tohto roka, ako slabé sa ukazujú zatiaľ len mesiace jún a júl. Problémom je aj to, že sa krajina snaží svoj turistický priemysel posunúť rázne vpred a opustiť takzvaný socialistický štýl, no nie všetky hotely sú schopné držať krok s nutnými investíciami. Chorvátsko pritom nemá na pobreží žiadnu veľkú medzinárodnú hotelovú sieť. Desiatky malých hotelíkov stále vlastní štát, vláda ich však do konca roka chce privatizovať. Ďalším problémom sú viacerí súkromní hotelieri, ktorí svojich hostí oficiálne nezaregistrovali, čím sa vyhli plateniu daní. Záhreb preto plánuje zaviesť v tomto smere prísnejšie kontroly.

Informovala o tom agentúra Reuters.

(1 USD = 32,313 SKK)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Ochrana pred tropickou horúčavou
  5. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  7. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  8. Škôlka od srdca
  9. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  10. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 16 314
  2. Vizuálny smog je problém 10 020
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 6 551
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 5 836
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 986
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 666
  7. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 3 322
  8. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 314
  9. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 900
  10. Dovolenka pri Mŕtvom mori a tipy na overené hotely 2 602