Karavaning u nás zatiaľ zaostáva

Karavanisti. Celú zimu sa tešia, kedy bude prvý teplejší víkend, Potom sa celý týždeň nevedia dočkať, kedy už bude piatok, aby nahádzali veci do tašky a odišli do terénu.


Integrované obytné auto. FOTO SME - RICHARD FILIPKO

Karavaning však patrí medzi drahšie záľuby. "Často sa stretávame s tým, že zákazník si chce požičať obytný príves, lebo chce ušetriť. Opak je pravdou, dovolenka v karavane je drahšia, ako v apartmáne v Chorvátsku," hovorí Žilinčan Martin Pecko, ktorý je dlhoročný karavanista a karavany aj požičiava a predáva.

Najviac Slovákov jazdí na dovolenky s obytnými prívesmi a obytnými autami do Talianska a Chorvátska. "Jeden typ našich karavanistov je taký, že pritiahnu obytný príves do Chorvátska a desať dní sú na jednom mieste. Potom sú karavanisti, ktorí chcú prejsť viac miest. V obytných autách prebrázdia Európu. Vyberú sa do Fínska, prejdú Lotyšsko, Estónsko, dovolenka trvá dvadsať dní a za ten čas najazdia aj desaťtisíc kilometrov," hovorí Martin Pecko.

Na Slovensku je karavaning pozadu nielen v porovnaní s Nemeckom, ale aj Českom. Českí karavanisti majú karavanklub, do roka desať stretnutí. Stretávajú sa na jazerách, kempoch, navzájom sa poznajú. Na slovenských cestách často vidieť prívesy kúpené ešte za starých čias, prípadne vyrobené doma na kolene. Veľa ľudí si dováža prívesy zo zahraničia.

"Predaj nových obytných prívesov sa na Slovensku ráta v desiatkach ročne," hovorí Martin Pecko. "Obytných áut sa predáva veľmi málo. Priemerné obytné auto totiž stojí okolo 1,8 milióna. Je to veľká investícia a množstvo ľudí, ktorí chcú mať dovolenku v obytnom aute, to rieši požičiavaním. Tak je to aj v Rakúsku, v Čechách aj u nás, lebo o auto sa nemusia starať, je nové, pripravené na cestu."

V Čechách je karavaning v ľuďoch hlbšie zakorenený ešte z minulosti, je tam aj omnoho viac obytných prívesov a obytných áut. Na Slovensku fungujú možno štyria dovozcovia, v Čechách ich je dvadsať.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 20 463
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 894
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 277
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 900
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 236
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 700
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 523
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 435
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 384
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 029