SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

V Skalici chcú mlieť turistom múku

Mesto Skalica chce ako turistickú atrakciu sprevádzkovať opustený mlyn. Mestskí poslanci po prehliadke Pilárikovho mlyna z tridsiatych rokov minulého storočia rozhodli, že ho kúpia za štyri milióny korún.

Technické múzeum tohto druhu by podľa primátora Stanislava Chovanca vhodne zapadlo do koncepcie rozvoja turizmu v Skalici. "Mlyn postupne zreštaurujeme a zabezpečíme jeho funkčnosť, aby návštevníci mohli sledovať ukážky mletia múky," plánuje primátor.

V štvorpodlažnej budove je zakonzervovaná pôvodná technológia mlyna od násypu obilia, jeho čistenia a triedenia, cez mletie a rozdeľovanie až po konečnú fázu plnenia do vriec. Po odkonzervovaní by mal mlyn podľa primátora skutočne mlieť.

S tým súhlasí aj reštaurátor historických vozidiel Tomáš Slováček, ktorý sa na rekonštrukciu mlyna podujal. Päť chlapov by reštaurovanie technológie malo podľa neho zvládnuť za dva roky. Historický charakter zostane zachovaný, žiadne moderné prvky nebudú používať. "Šťastím Pilárikovho mlyna bolo, že po znárodnení sa v ňom mlelo len krátko. Potom bol zakonzervovaný s tým, že slúžiť bude v čase núdze," konštatuje reštaurátor.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa primátora bude rekonštrukcia mlynských strojov stáť asi dva milióny, oprava budovy približne tri milióny korún. Peniaze dá mesto zo svojho rozpočtu, no spolieha sa aj na peniaze Európskej únie. Rozhodnutie poslancov investovať milióny do kúpy starého mlyna prijali Skaličania rozpačito. Zazneli aj pochybnosti o tom, či ide o najvhodnejšiu investíciu v čase, keď sa samosprávy sťažujú na nedostatok peňazí. Primátor Chovanec zasa poukazuje na zachovanie kultúrno-technickej pamiatky pre budúce generácie a zatraktívnenie ponuky pre návštevníkov Skalice. (tasr)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 940
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 441
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 684
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 200
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 114
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 313
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 569
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 685
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 382
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 973
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu