SME
Štvrtok, 18. august, 2022 | Meniny má Elena, Helena

Slovenské aerolínie rozšíria formou spolupráce s LOT a AUA počet destinácií

Bratislava 14. júna (TASR) - Spoločnosť Slovenské aerolínie (SA), a. s., Bratislava otvára od utorka, v spolupráci s poľským dopravcom LOT, pravidelné ...

Bratislava 14. júna (TASR) - Spoločnosť Slovenské aerolínie (SA), a. s., Bratislava otvára od utorka, v spolupráci s poľským dopravcom LOT, pravidelné letecké spojenie na trase Bratislava-Varšava a späť.

LOT odštartoval uvedenú linku 6. mája 2002, pričom najprv ju prevádzkoval tri a neskôr až päťkrát týždenne. V súčasnosti, po pripojení SA, predstavuje frekvencia štyri lety za týždeň.

"Naša spolupráca spočíva v spoločnom predaji leteniek ako aj v spoločnej reklame, na Slovenské aerolínie pritom pripadne 20 % kapacity lietadla. Stroj ATR aj posádku poskytne LOT," uviedol pre TASR hovorca SA Marek Reviľák.

SkryťVypnúť reklamu

Formou spolupráce, tentokrát s rakúskym dopravcom Austrian Airlines (AUA), budú od 1. júla tohto roku na rovnakej báze ako v prípade LOT prevádzkovať SA každý deň s lietadlom Fokker 70 spojenie do Londýna a Paríža.

"Rastúci záujem o návštevu administratívneho centra Európskej únie, či už zo strany euroúradníkov alebo turistov sa prejavil aj v potrebe zvýšiť frekvenciu letov z Bratislavy do Bruselu," podotkol Reviľák. Od 1. júla budú preto SA spolu s AUA premávať na tejto linke dvakrát denne, s výnimkou nedele, kde počítajú s jedným letom. Ranný let bude podľa Reviľáka vyhradený spoločnosti AUA, večerný zabezpečia SA.

Okrem uvedených pravidelných leteckých spojení dnes ponúkajú SA aj linky do Moskvy a Tel Avivu. V rámci charterových liniek sú SA slovenským lídrom. Lietajú predovšetkým do Španielska, Bulharska, Grécka, Turecka, Tuniska a Egyptu.

SkryťVypnúť reklamu

V roku 2002 uskutočnili aerolinky 500 charterových letov, o rok neskôr odviezli na 747 letoch takmer 200 000 cestujúcich. Podobný vývoj možno sledovať na spojení medzi Bratislavou a Moskvou. Od začiatku roka do mája prepravili takmer 4700 pasažierov, čo je v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2003 nárast o 11 percent.

Vedenie Slovenských aerolínií plánuje v budúcnosti rozšírenie počtu destinácií pravidelnej i nepravidelnej dopravy. K tomu prispeje rozšírenie lietadlového parku. K stroju Boeing 737 300, získaného na prelome marca a apríla, pribudnú ďalšie dve lietadlá, rýchly a objemný Boeing 767 a menší Fokker 100.

Majoritným vlastníkom 90 % akcií SA je Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  3. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  4. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  7. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  2. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  3. Agrokomplex 2022
  4. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  5. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  6. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  7. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  8. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 35 358
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 628
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 352
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 350
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 4 358
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 124
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 3 868
  8. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 165
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  2. Erika Kladna: Australský outback
  3. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  4. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  5. Ján Komrska: Hora Harvard, Kolorádo
  6. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
  8. Soňa Fröhlichová: Na švajčiarskej hore Mont Fort servírujú syrové fondue vo výške 3300 metrov nad morom
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 639
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 408
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 927
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 081
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 886
  6. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 778
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 774
  8. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 666
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu