BRATISLAVA - Česko-slovenské konzorcium pod vedením spoločnosti SKANSKA Dopravné stavby začína v týchto dňoch na základe výberového konania modernizáciu železničnej trate medzi stanicami Bratislava-Rača a Trnava v hodnote 142 miliónov eur (5,6 miliardy korún). Dokončenie zhruba 44 kilometrov dlhého úseku je plánované na koniec roku 2007.
Keďže ten je začlenený do európskej siete rýchlostných železničných koridorov, súčasťou stavby je aj modernizácia nástupísk v dĺžke 2875 metrov. Na takmer 10-kilometrovom úseku medzi Šenkvicami a Cíferom bude po dokončení trať umožňovať vlakom rýchlosť až 160 kilometrov za hodinu.
Pre slovenskú železničnú sieť má stavba zásadný medzinárodný význam. Ide o 2. etapu modernizácie V. železničného koridoru z talianskych Benátok cez Terst do Ľubľany, Budapešti, Užgorodu a Ľvova. Koridor prechádza územím Slovenskej republiky na trase Bratislava, Žilina, Košice, Čierna nad Tisou až po štátnu hranicu s Ukrajinou. Projekt taktiež nadväzuje na rozsiahle akcie v železničnej infraštruktúre v Českej republike a ďalších okolitých krajín a tým významne zlepší spojenie medzi priemyselnými oblasťami Nemecka a Francúzska s krajinami strednej Európy.
Firma SKANSKA, pôsobiaca v ČR a na Slovensku, je členom globálnej skupiny SKANSKA. Tá je momentálne treťou najväčšou spoločnosťou v oblasti stavebníctva na svete. (r)