Cestovná kancelária musí pravdivo informovať o tom, čo ponúka

Zákon o poistení cestovných kancelárií upravuje aj iné veci, ako poistenie. Hovorí tiež napríklad o tom, že cestovná kancelária musí v katalógu, prípadne inou písomnou formou, presne, jasne, pravdivo, zrozumiteľne, úplne a riadne informovať o všetkých ..

Zákon o poistení cestovných kancelárií upravuje aj iné veci, ako poistenie. Hovorí tiež napríklad o tom, že cestovná kancelária musí v katalógu, prípadne inou písomnou formou, presne, jasne, pravdivo, zrozumiteľne, úplne a riadne informovať o všetkých skutočnostiach, ktoré môžu mať vplyv na rozhodnutie záujemcu o kúpe zájazdu. Patrí to totiž k základným právam objednávateľa, a to ešte pred podpísaním zmluvy.

Ide najmä o tieto skutočnosti:

* termín začatia a skončenia zájazdu,

* cenu zájazdu, vrátane harmonogramu platieb a výšku preddavku,

* cieľové miesto a miesto pobytu,

* druh dopravného prostriedku, úroveň jeho vybavenosti, kvality a triedy,

* typ ubytovania, jeho polohu, kategóriu, stupeň vybavenosti a hlavné charakteristické znaky ubytovania,

* rozsah stravovania a jeho formy,

* trasu cesty, predpokladaných časoch a miesta zastávok,

* program v mieste pobytu,

* rozsah a kvalitu všetkých ostatných plnení, ktoré sú obsahom zájazdu,

* rozsah a podmienky povinného poistenia zájazdu pri úpadku cestovnej kancelárie,

* informácie o poistiteľovi, s ktorým má uzatvorené povinné zmluvné poistenie zájazdu,

* všeobecné údaje, týkajúce sa pasových a vízových požiadaviek pre občanov SR a o zdravotných formalitách, ktoré sú nevyhnutné na cestu a pobyt, ako aj o zvyčajné ceny a lehoty na ich vybavenie,

* informáciu o tom, či sa pre zájazd požaduje minimálny počet účastníkov zájazdu a o termíne, kedy najneskôr pred odchodom zájazdu môže cestovná kancelária oznámiť, že zájazd ruší z dôvodu jeho neobsadenia minimálnym počtom účastníkov,

* lehotu, v ktorej môže objednávateľ oznámiť, že sa na zájazde namiesto neho zúčastní iná osoba,

* možnosť uzatvoriť individuálne cestovné poistenie, vrátane poistenia pre prípad storna zájazdu pri ochorení alebo v prípade nehody.

Tieto údaje sa pred uzavretím zmluvy môžu meniť len v odôvodnených, preukázateľných prípadoch a to vtedy, ak si cestovná kancelária v katalógu toto právo konkrétne vyhradila, alebo ak sa na ich zmene dohodla so záujemcom o kúpu zájazdu. V ostatných prípadoch sú pre cestovnú kanceláriu záväzné.

Katalóg alebo iná písomná forma ponuky alebo doplňujúcej informácie o zájazde sa považuje za súčasť zmluvy o zájazde.

Cestovná kancelária musí klienta oboznámiť s tým, že ide dohodnuté podmienky zmeniť. Zákazník s nimi súhlasiť môže, ale aj nemusí. V tomto prípade môže odstúpiť od zmluvy.

Ak cestovná kancelária nedodrží, čo sľúbila, napríklad na obrázku v katalógu vám ukáže krásny hotel uprostred zelene, a na mieste zistíte, že zeleň pred hotelom síce je, ale hneď vedľa neho je továrenský komín a pred ním štvorprúdová cesta, môže klient jej služby reklamovať.

Reklamovať môže tiež nekvalitne poskytnutú službu, vopred zaplatený zájazd, ktorý sa vôbec neuskutočnil, respektíve na neposkytnutie časti služieb v rámci programu zájazdu.

Reklamáciu si môže uplatniť do troch mesiacov, niektoré je však najlepšie uplatniť si hneď na zájazde. Ak má napríklad cestovná kancelária v ponuke švédske stoly, ale na zájazde zistíte, že žiadne nie sú, najlepšie je spísať zápisnicu o nedodržaní podmienok zmluvy hneď na mieste. Inak budete mať prob-lém dokázať, že ste naozaj nejedli zo švédskych stolov.

Zákazník si tiež môže nárokovať primeranú náhradu škody, ak cestovná kancelária zruší zájazd v lehote kratšej ako 20 dní pred termínom jeho začatia. Podľa zákona sa tiež cena zájazdu uvedená v zmluve nesmie jednostranne zvýšiť v priebehu 20 dní pred začiatkom zájazdu. (mapa)

Zdroj: Slovenská obchodná inšpekcia, Slovenská asociácia cestovných kancelárií

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 744
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 051
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 978
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 334
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 399
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 865
  7. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 854
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 837
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 766
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 408