SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Cestovná kancelária musí pravdivo informovať o tom, čo ponúka

Zákon o poistení cestovných kancelárií upravuje aj iné veci, ako poistenie. Hovorí tiež napríklad o tom, že cestovná kancelária musí v katalógu, prípadne inou písomnou formou, presne, jasne, pravdivo, zrozumiteľne, úplne a riadne informovať o všetkých ..

Zákon o poistení cestovných kancelárií upravuje aj iné veci, ako poistenie. Hovorí tiež napríklad o tom, že cestovná kancelária musí v katalógu, prípadne inou písomnou formou, presne, jasne, pravdivo, zrozumiteľne, úplne a riadne informovať o všetkých skutočnostiach, ktoré môžu mať vplyv na rozhodnutie záujemcu o kúpe zájazdu. Patrí to totiž k základným právam objednávateľa, a to ešte pred podpísaním zmluvy.

Ide najmä o tieto skutočnosti:

* termín začatia a skončenia zájazdu,

* cenu zájazdu, vrátane harmonogramu platieb a výšku preddavku,

Skryť Vypnúť reklamu

* cieľové miesto a miesto pobytu,

* druh dopravného prostriedku, úroveň jeho vybavenosti, kvality a triedy,

* typ ubytovania, jeho polohu, kategóriu, stupeň vybavenosti a hlavné charakteristické znaky ubytovania,

* rozsah stravovania a jeho formy,

* trasu cesty, predpokladaných časoch a miesta zastávok,

* program v mieste pobytu,

* rozsah a kvalitu všetkých ostatných plnení, ktoré sú obsahom zájazdu,

* rozsah a podmienky povinného poistenia zájazdu pri úpadku cestovnej kancelárie,

* informácie o poistiteľovi, s ktorým má uzatvorené povinné zmluvné poistenie zájazdu,

* všeobecné údaje, týkajúce sa pasových a vízových požiadaviek pre občanov SR a o zdravotných formalitách, ktoré sú nevyhnutné na cestu a pobyt, ako aj o zvyčajné ceny a lehoty na ich vybavenie,

Skryť Vypnúť reklamu

* informáciu o tom, či sa pre zájazd požaduje minimálny počet účastníkov zájazdu a o termíne, kedy najneskôr pred odchodom zájazdu môže cestovná kancelária oznámiť, že zájazd ruší z dôvodu jeho neobsadenia minimálnym počtom účastníkov,

* lehotu, v ktorej môže objednávateľ oznámiť, že sa na zájazde namiesto neho zúčastní iná osoba,

* možnosť uzatvoriť individuálne cestovné poistenie, vrátane poistenia pre prípad storna zájazdu pri ochorení alebo v prípade nehody.

Tieto údaje sa pred uzavretím zmluvy môžu meniť len v odôvodnených, preukázateľných prípadoch a to vtedy, ak si cestovná kancelária v katalógu toto právo konkrétne vyhradila, alebo ak sa na ich zmene dohodla so záujemcom o kúpu zájazdu. V ostatných prípadoch sú pre cestovnú kanceláriu záväzné.

Skryť Vypnúť reklamu

Katalóg alebo iná písomná forma ponuky alebo doplňujúcej informácie o zájazde sa považuje za súčasť zmluvy o zájazde.

Cestovná kancelária musí klienta oboznámiť s tým, že ide dohodnuté podmienky zmeniť. Zákazník s nimi súhlasiť môže, ale aj nemusí. V tomto prípade môže odstúpiť od zmluvy.

Ak cestovná kancelária nedodrží, čo sľúbila, napríklad na obrázku v katalógu vám ukáže krásny hotel uprostred zelene, a na mieste zistíte, že zeleň pred hotelom síce je, ale hneď vedľa neho je továrenský komín a pred ním štvorprúdová cesta, môže klient jej služby reklamovať.

Reklamovať môže tiež nekvalitne poskytnutú službu, vopred zaplatený zájazd, ktorý sa vôbec neuskutočnil, respektíve na neposkytnutie časti služieb v rámci programu zájazdu.

Reklamáciu si môže uplatniť do troch mesiacov, niektoré je však najlepšie uplatniť si hneď na zájazde. Ak má napríklad cestovná kancelária v ponuke švédske stoly, ale na zájazde zistíte, že žiadne nie sú, najlepšie je spísať zápisnicu o nedodržaní podmienok zmluvy hneď na mieste. Inak budete mať prob-lém dokázať, že ste naozaj nejedli zo švédskych stolov.

Skryť Vypnúť reklamu

Zákazník si tiež môže nárokovať primeranú náhradu škody, ak cestovná kancelária zruší zájazd v lehote kratšej ako 20 dní pred termínom jeho začatia. Podľa zákona sa tiež cena zájazdu uvedená v zmluve nesmie jednostranne zvýšiť v priebehu 20 dní pred začiatkom zájazdu. (mapa)

Zdroj: Slovenská obchodná inšpekcia, Slovenská asociácia cestovných kancelárií

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 798
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 655
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 827
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 320
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 833
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 122
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 718
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 376
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 290
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 5 271
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu