Cestovná kancelária musí pravdivo informovať o tom, čo ponúka

Zákon o poistení cestovných kancelárií upravuje aj iné veci, ako poistenie. Hovorí tiež napríklad o tom, že cestovná kancelária musí v katalógu, prípadne inou písomnou formou, presne, jasne, pravdivo, zrozumiteľne, úplne a riadne informovať o všetkých ..

Zákon o poistení cestovných kancelárií upravuje aj iné veci, ako poistenie. Hovorí tiež napríklad o tom, že cestovná kancelária musí v katalógu, prípadne inou písomnou formou, presne, jasne, pravdivo, zrozumiteľne, úplne a riadne informovať o všetkých skutočnostiach, ktoré môžu mať vplyv na rozhodnutie záujemcu o kúpe zájazdu. Patrí to totiž k základným právam objednávateľa, a to ešte pred podpísaním zmluvy.

Ide najmä o tieto skutočnosti:

* termín začatia a skončenia zájazdu,

* cenu zájazdu, vrátane harmonogramu platieb a výšku preddavku,

* cieľové miesto a miesto pobytu,

* druh dopravného prostriedku, úroveň jeho vybavenosti, kvality a triedy,

* typ ubytovania, jeho polohu, kategóriu, stupeň vybavenosti a hlavné charakteristické znaky ubytovania,

* rozsah stravovania a jeho formy,

* trasu cesty, predpokladaných časoch a miesta zastávok,

* program v mieste pobytu,

* rozsah a kvalitu všetkých ostatných plnení, ktoré sú obsahom zájazdu,

* rozsah a podmienky povinného poistenia zájazdu pri úpadku cestovnej kancelárie,

* informácie o poistiteľovi, s ktorým má uzatvorené povinné zmluvné poistenie zájazdu,

* všeobecné údaje, týkajúce sa pasových a vízových požiadaviek pre občanov SR a o zdravotných formalitách, ktoré sú nevyhnutné na cestu a pobyt, ako aj o zvyčajné ceny a lehoty na ich vybavenie,

* informáciu o tom, či sa pre zájazd požaduje minimálny počet účastníkov zájazdu a o termíne, kedy najneskôr pred odchodom zájazdu môže cestovná kancelária oznámiť, že zájazd ruší z dôvodu jeho neobsadenia minimálnym počtom účastníkov,

* lehotu, v ktorej môže objednávateľ oznámiť, že sa na zájazde namiesto neho zúčastní iná osoba,

* možnosť uzatvoriť individuálne cestovné poistenie, vrátane poistenia pre prípad storna zájazdu pri ochorení alebo v prípade nehody.

Tieto údaje sa pred uzavretím zmluvy môžu meniť len v odôvodnených, preukázateľných prípadoch a to vtedy, ak si cestovná kancelária v katalógu toto právo konkrétne vyhradila, alebo ak sa na ich zmene dohodla so záujemcom o kúpu zájazdu. V ostatných prípadoch sú pre cestovnú kanceláriu záväzné.

Katalóg alebo iná písomná forma ponuky alebo doplňujúcej informácie o zájazde sa považuje za súčasť zmluvy o zájazde.

Cestovná kancelária musí klienta oboznámiť s tým, že ide dohodnuté podmienky zmeniť. Zákazník s nimi súhlasiť môže, ale aj nemusí. V tomto prípade môže odstúpiť od zmluvy.

Ak cestovná kancelária nedodrží, čo sľúbila, napríklad na obrázku v katalógu vám ukáže krásny hotel uprostred zelene, a na mieste zistíte, že zeleň pred hotelom síce je, ale hneď vedľa neho je továrenský komín a pred ním štvorprúdová cesta, môže klient jej služby reklamovať.

Reklamovať môže tiež nekvalitne poskytnutú službu, vopred zaplatený zájazd, ktorý sa vôbec neuskutočnil, respektíve na neposkytnutie časti služieb v rámci programu zájazdu.

Reklamáciu si môže uplatniť do troch mesiacov, niektoré je však najlepšie uplatniť si hneď na zájazde. Ak má napríklad cestovná kancelária v ponuke švédske stoly, ale na zájazde zistíte, že žiadne nie sú, najlepšie je spísať zápisnicu o nedodržaní podmienok zmluvy hneď na mieste. Inak budete mať prob-lém dokázať, že ste naozaj nejedli zo švédskych stolov.

Zákazník si tiež môže nárokovať primeranú náhradu škody, ak cestovná kancelária zruší zájazd v lehote kratšej ako 20 dní pred termínom jeho začatia. Podľa zákona sa tiež cena zájazdu uvedená v zmluve nesmie jednostranne zvýšiť v priebehu 20 dní pred začiatkom zájazdu. (mapa)

Zdroj: Slovenská obchodná inšpekcia, Slovenská asociácia cestovných kancelárií

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 201
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 8 314
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 658
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 859
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 2 611
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 313
  7. Kam do tepla v januári? 2 292
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 055
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 216
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 207