Rakúsko nemá dobré dopravné spojenie s krajinami východnej Európy

Viedeň 3. júna (TASR) - V Rakúsku vedia už desiatky rokov o slabom cestnom a železničnom spojení s krajinami strednej a východnej Európy (KSVE), ale doteraz ...

Viedeň 3. júna (TASR) - V Rakúsku vedia už desiatky rokov o slabom cestnom a železničnom spojení s krajinami strednej a východnej Európy (KSVE), ale doteraz v tejto oblasti neurobilo nijaký pokrok. Informoval o tom nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Tento stav je v príkrom rozpore s geopolitickou pozíciou Rakúska ako krajiny, ktorá z najnovšieho rozšírenia EÚ získava najviac. Rakúsko má s novými členmi únie hranice dlhé takmer 1 300 kilometrov, avšak jeho dopravné prepojenie s nimi je nedostatočné. Nemecká poradenská firma Droege & Comp. v štúdii uviedla, že Rakúsko zanedbalo investície do rozvoja cestnej a železničnej siete. Chyby minulosti pocíti v celom ich rozsahu.

Európske železničné prepojenia budú viesť cez Česko, Slovensko a Maďarsko; Rakúsko obídu. Táto chyba sa už nedá zmierniť. Rakúsko vybudovalo dobré cestné prepojenia s Maďarskom a Slovinskom. Ministri dopravy Rakúska a Slovenska sa podľa denníka prvýkrát stretli až v apríli. Po 15 rokoch vyčkávania sa majú hlavné mestá oboch krajín spojiť kvalitnou cestou tak, aby sa odstránili obchádzky.

Dopravnopolitická ignorancia je o to zrejmejšia, keďže podľa Organizácie krajín pre hospodársku spoluprácu a rozvoj by sa trojuholník Viedeň-Bratislava-Györ mohol stať modelom pre zrastanie východnej a západnej Európy. Napriek tomu sa napríklad dopravné spojenie Rakúska s Česko nezlepší zásadným spôsobom do roku 2010.

Nasledujúce roky prinesú na rakúskych cestách zhoršenie situácie. Lavína vozidiel z východnej Európy má vzrásť do konca tohto desaťročia o 60 až 90 %. Nákladná doprava by mala dosiahnuť prírastok až 100 %. V KSVE dochádza k znižovaniu prepravy na železnici a k jej presunu na cesty. Na Slovensku, ako uviedol denník, sa za posledných 12 rokov zvýšila preprava nákladov po cestách o viac ako 400 %, v Česku vzrástla o vyše 200 %. Dopravní experti sa obávajú, že keď boli od začiatku mája zrušené kvóty na prejazd nákladných vozidiel cez rakúske územie, tranzit vozidiel z Maďarska, Slovenska, Česka a Slovinska výrazne zosilnie.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  7. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  8. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  9. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  10. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 787
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 766
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 2 048
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 736
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 704
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 573
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 442
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 381
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 350
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 192