SME

Rakúsko nemá dobré dopravné spojenie s krajinami východnej Európy

Viedeň 3. júna (TASR) - V Rakúsku vedia už desiatky rokov o slabom cestnom a železničnom spojení s krajinami strednej a východnej Európy (KSVE), ale doteraz ...

Viedeň 3. júna (TASR) - V Rakúsku vedia už desiatky rokov o slabom cestnom a železničnom spojení s krajinami strednej a východnej Európy (KSVE), ale doteraz v tejto oblasti neurobilo nijaký pokrok. Informoval o tom nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Tento stav je v príkrom rozpore s geopolitickou pozíciou Rakúska ako krajiny, ktorá z najnovšieho rozšírenia EÚ získava najviac. Rakúsko má s novými členmi únie hranice dlhé takmer 1 300 kilometrov, avšak jeho dopravné prepojenie s nimi je nedostatočné. Nemecká poradenská firma Droege & Comp. v štúdii uviedla, že Rakúsko zanedbalo investície do rozvoja cestnej a železničnej siete. Chyby minulosti pocíti v celom ich rozsahu.

SkryťVypnúť reklamu

Európske železničné prepojenia budú viesť cez Česko, Slovensko a Maďarsko; Rakúsko obídu. Táto chyba sa už nedá zmierniť. Rakúsko vybudovalo dobré cestné prepojenia s Maďarskom a Slovinskom. Ministri dopravy Rakúska a Slovenska sa podľa denníka prvýkrát stretli až v apríli. Po 15 rokoch vyčkávania sa majú hlavné mestá oboch krajín spojiť kvalitnou cestou tak, aby sa odstránili obchádzky.

Dopravnopolitická ignorancia je o to zrejmejšia, keďže podľa Organizácie krajín pre hospodársku spoluprácu a rozvoj by sa trojuholník Viedeň-Bratislava-Györ mohol stať modelom pre zrastanie východnej a západnej Európy. Napriek tomu sa napríklad dopravné spojenie Rakúska s Česko nezlepší zásadným spôsobom do roku 2010.

Nasledujúce roky prinesú na rakúskych cestách zhoršenie situácie. Lavína vozidiel z východnej Európy má vzrásť do konca tohto desaťročia o 60 až 90 %. Nákladná doprava by mala dosiahnuť prírastok až 100 %. V KSVE dochádza k znižovaniu prepravy na železnici a k jej presunu na cesty. Na Slovensku, ako uviedol denník, sa za posledných 12 rokov zvýšila preprava nákladov po cestách o viac ako 400 %, v Česku vzrástla o vyše 200 %. Dopravní experti sa obávajú, že keď boli od začiatku mája zrušené kvóty na prejazd nákladných vozidiel cez rakúske územie, tranzit vozidiel z Maďarska, Slovenska, Česka a Slovinska výrazne zosilnie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 23 186
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 768
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 939
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 357
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 305
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 894
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 633
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Zolná, kostol za hradbami
  2. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Tematín
  3. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky III.
  4. Ladislav Kucharik: Bahrain - panské pieskovisko na zimu
  5. Michal Drotován: Singapur - mesto budúcnosti. Naozaj?
  6. Aleš Tvrdý: Ľudské povolania
  7. Ľuboš Vodička: Kam vo Viedni, keď prší? Albertina
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Lokca
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 195
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 446
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 284
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 375
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 313
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu