SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Zdražovania vodičských výcvikov sa po objasnení zákona napokon netreba obávať

Bratislava 26. mája (TASR) - Napriek upozorneniam niektorých menších školiteľov, že požiadavky z nového zákona o autoškolách z dielne rezortu dopravy ...

Bratislava 26. mája (TASR) - Napriek upozorneniam niektorých menších školiteľov, že požiadavky z nového zákona o autoškolách z dielne rezortu dopravy výrazne zdražia ceny vodičských výcvikov, Slovenská komora výcvikových zariadení autoškôl občanov uisťuje o neopodstatnenosti takýchto scenárov.

Aj samotné menšie autoškoly po vnútornom vysvetľovaní na pôde komory už nové pravidla zavádzané štátom totiž skôr oceňujú a ak pôjde školné hore, tak podľa Miroslava Fialu z vedenia spomenutej komory to bude len o 500 či 1 000 Sk. Aj toto zdražovanie však nebude výsledkom legislatívnych zmien ale zvyšovania cien pohonných látok, energií či samotných áut. "Komora zastáva názor, že prijatý zákon nebude mať vplyv na zvýšenie ceny. Zvýšenie ceny bude možno samozrejme o niečo vyššie, ale to vzhľadom na jednotlivé vstupy ako sú pohonné látky, cena vozidiel, cena energia. V rámci tohto, keď to pôjde, tak možno o nejakých 500 či 1 000 korún," hovorí o možnom zdražovaní školného Fiala. Z celkovo asi 550 autoškôl po celom Slovensku komora zastrešuje viac ako tretinu.

SkryťVypnúť reklamu

V súčasnosti pritom školné na osobné automobily u jednotlivých autoškôl stojí od 7 do 14 tisíc Sk. Optimálnu výšku školného z hľadiska nákladov na zabezpečenie primeranej výučby ale komora vyčísľuje na zhruba 10 000 Sk.

Počiatočný odpor malých autoškôl k novému zákonu o autoškolách, ktorý vyžaduje od nich aby mali na výučbu primerané technické vybavenie, teda trenažéry či cvičiska, vznikol podľa Fialu z istého nepochopenia snáh Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT). "Komora autoškôl má názor taký, že niektoré tie autoškoly po vzájomnej diskusii už prichádzajú na to, že tento zákon, ktorý je Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií navrhnutý, po pripomienkovom konaní a po úpravách bude prínosom pre slovenské autoškolstvo ako celok," hovorí aktuálne Fiala.

SkryťVypnúť reklamu

Dôležité podľa neho je, že po pripomienkovom konaní by sa už nemala v novom zákone objaviť požiadavka na zapisovanie cvičiska do listov vlastníctva a bude postačovať ak autoškoly na katastre predložia nájomné zmluvy na prevádzkovanie takýchto plôch. Podľa Fialu by sa tiež malo presadiť aj to, že zákon už nebude požadovať aby cvičisko malo aspoň 3 000 m2, ale bude postačovať aj plocha 2 000 m2. Podľa Fialu nemá nový zákon rozhodne likvidačný efekt na malé firmy. "Kto chce bude pokračovať, a to pri jasných a poctivých pravidlách z tohto zákona," dodáva Fiala.

Len nedávno sa na verejnosti objavili tvrdenia niektorých majiteľov autoškôl, že po schválení predmetného zákona bude musieť mať každá z nich vlastné, neprenajaté učebne, vlastné cvičisko ako aj elektronický trenažér. MDPT ale odpovedalo tým, že veci požadované na výučbu sú platné aj v terajšej právnej úprave. Navyše nový zákon už hovorí o tom, že dané veci si môžu autoškoly prenajať, alebo ich môžu mať aj v spoluvlastníctve.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 9 199
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 912
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 432
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 055
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 920
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 549
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 218
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 094
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: Pri pobreží Indického oceánu, Keňa
  2. Ladislav Kucharik: India 3 dôležitý hrob a pevnosť
  3. Lubo Repka: Helikoptérou na El Mirador v Guatemale
  4. Lubo Repka: Tikal - najslávnejšie mesto Mayov v Guatemale
  5. Miroslav Galovič: Zimný Londýn. Part 02 - Uličné pojazdné veterány (s bonusom od Harryho Pottera) a dva moderné kúsky.
  6. Martin Majzlan: NP Serengeti – Nekonečné pláne, divoká zver a drkotajúce zuby
  7. Peter Chovanec: Hory a jurty Kirgizska
  8. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Kamenné tváre a Obelisk
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 494
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 053
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 149
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 021
  5. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 786
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  7. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 521
  8. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 3 349
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu