Od otvorenia sezóny 2. mája bude vynovená mašinka opäť voziť turistov po zachovanej časti Historickej lesnej úvraťovej železnice, pôvodne spájajúcej Kysuce s Oravou.
Generálna oprava Malej Maďarky, ktorá má štatút národnej kultúrnej pamiatky, stála vyše 700 000 Sk a zaplatil ju Žilinský samosprávny kraj. Podľa Ladislava Vladára z firmy OKV Martin,s.r.o., ktorá generálku lokomotívy zabezpečovala, oprava trvala štyri mesiace a najväčší problém bol s náhradnými súčiastkami. "Náhradné diely sa nedajú jednoducho kúpiť, ale museli sme ich od nova vyrobiť. Mašinka má bezmála sto rokov, teda sme museli urobiť modely a formy, podľa pôvodných dielov, ktoré máme," vysvetlil Vladár. Vďaka generálke by mala mašinka naďalej dobre fungovať 5 až 10 rokov. Pokiaľ by opravu neabsolvovala Štátny dráhový ústav by nepovolil jej prevádzkovanie.