SME
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Nemecké aerolínie a cestujúcich čakajú vyššie poplatky za bezpečnosť

Offenbach/Hamburg/Berlín 28. októbra (TASR) - Letecké spoločnosti a cestujúcich v Nemecku čakajú v nadchádzajúcich rokoch vyššie náklady na bezpečnosť, ...

Offenbach/Hamburg/Berlín 28. októbra (TASR) - Letecké spoločnosti a cestujúcich v Nemecku čakajú v nadchádzajúcich rokoch vyššie náklady na bezpečnosť, keďže stúpnu poplatky na zabezpečenie liniek, ako aj príletu a odletu lietadiel. Na niektorých letiskách sa okrem toho od 1. januára 2002 zvyšujú poplatky za bezpečnosť letu, ktoré musí každý cestujúci zaplatiť za pozemné kontroly.

Ako informuje agentúra DPA, nemecké ministerstvo dopravy v sobotu potvrdilo, že poplatky pre cestujúcich sa budú lokálne zvyšovať kvôli vyšším výdavkom, ktoré boli schválené ešte pred teroristickými útokmi z 11. septembra. Podľa informácií tlače poplatky stúpnu predovšetkým na západonemeckých letiskách o päť mariek na jeden let. Iné letiská však poplatky znižujú, napríklad, Leipzig/Halle z približne 11 DEM na 6,34 DEM.

SkryťVypnúť reklamu

Letová kontrola Nemecka (DFS) v Offenbachu potvrdila informáciu tlače, podľa ktorej budú letecké spoločnosti v roku 2002 platiť viac za ich služby. Týždenník Welt am Sonntag pritom uvádzal celkovú výšku 40 miliónov EUR (78,23 milióna DEM), čo však hovorca DFS Axel Raab pre agentúru DPA nepotvrdil. Tieto poplatky platia spoločnosti za radarovú kontrolu vzdušného priestoru, ktorá zabraňuje zrážkam lietadiel vo vzduchu. Podľa slov A. Raaba pritom podiel výdavkov na zabezpečenie letovej premávky dosahuje len päť percent celkových nákladov aerolínií.

DFS síce vyjadrila poľutovanie, že zvýšenie poplatkov nastáva v kritickom čase pre letecké spoločnosti, no tento krok nezávisí od nich. DFS je totiž od svojej privatizácie povinná pracovať tak, aby príjmy pokrývali náklady, no nesmie byť zisková. Hoci v minulosti DFS často vracala leteckým spoločnostiam prebytky, v tomto roku zaznamená stratu a musí zvýšiť poplatky. A. Raab však upozorňuje, že poplatky na budúci rok budú aj po zvýšení nižšie než v roku 1995.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa údajov hovorcu príčinou zhoršenia finančnej situácie DFS je fakt, že počet letov, nezávisle od teroristických úrokov, stúpol menej (o 0,5%), než sa v tomto roku predpovedalo. Celú situáciu podstatne ovplyvnili aj udalosti z 11. septembra.

Cestovná kancelária TUI plánuje od 1. novembra účtovať dodatočný poisťovací poplatok, takže pre krátke a stredné trate, napríklad, na Gran Canaria, musí cestujúci zaplatiť 10 EUR, pre diaľkové lety, ako Kuba, 12 EUR a pre pravidelné lety 18 EUR. Príčinou tohto zvýšenia sú atentáty na USA a navyše letecké spoločnosti a poisťovne v súčasnosti rokujú o nových zmluvách. Nie je pritom možné vylúčiť, že poisťovacie poplatky ešte raz stúpnu o dve až tri eurá.

Kým na jednej strane veľké spoločnosti rušia lety, prepúšťajú ľudí a zvyšujú ceny, na druhej strane zo situácie profitujú lacné aerolínie. Počet rezervácií a kurzy akcií malých, zato však efektívnejších spoločností, prudko stúpajú. Napríklad, írsky Ryanair a britský Easyjet len v septembri zaznamenali medziročné zvýšenie početu rezervácií o 30% a akcie sa posilnili o 40%.

SkryťVypnúť reklamu

(1 DEM = 22,272 SKK, 1 EUR = 43,561 SKK)

3 sov

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  2. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  5. Aké typy cukrovky poznáme?
  6. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  7. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  8. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 321
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 7 035
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 904
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 405
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 340
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 294
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 222
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka! 1 073
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste
  2. Iveta Bakitová: Veľká Noc v Španielsku - dnes neplánovane o Salvadore Dalím
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  4. Aleš Tvrdý: Juhoafrická Republika a jej poklad
  5. Lubo Repka: Cartagena – karibská časť Kolumbie
  6. Natália Šepitková: V Dánsku sa nešibe ani neoblieva. Aké majú veľkonočné zvyky?
  7. Lubo Repka: Ingapirca je najvýznamnejšia archeologická lokalita v Ekvádore
  8. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCIII - Kostol sv. Jána Krstiteľa, Pominovec
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 20 772
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 987
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 201
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 948
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 130
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 086
  7. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 3 953
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 399
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu