AMSTERDAM 5. apríla (SITA, Reuters) - Faktor celkového počtu pasažierov leteckej spoločnosti KLM, respektíve počet obsadených sedadiel, stúpol v marci o 5,4-percentného bodu na 82,5 %, s časti vďaka agresívnej podpore predaja v Európe. KLM profitovala z agresívnej kampane, kvôli ktorej sa doprava v regióne zvýšila o 11 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Holandská letecká spoločnosť o tom informovala v pondelok.
KLM, ktorá plánuje fúziu s francúzskou leteckou spoločnosťou Air France, taktiež uviedla, že preprava pasažierov vzrástla o 8 % vďaka 12-percentnému nárastu kľúčovej medzikontinentálnej prepravy v business triede. Kapacita business triedy totiž stúpla o 1 %. Holandská spoločnosť vyhlási svoje výsledky pred fúziou s Air France nezávisle od francúzskej leteckej skupiny. Fúziou týchto dvoch leteckých spoločností, vznikne najväčšia svetová letecká skupina podľa tržieb. Francúzska Air France zverejní v pondelok svoju ponuku na kúpu KLM za 850 mil. eur.
(1 EUR = 40,134 SKK)