SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Záchranári odporúčajú pribaliť si na túru mobilný telefón

Vysoké Tatry 3. apríla (TASR) - Funkčný mobilný telefón s číslami na privolanie pomoci odporúčajú turistom zobrať so sebou do hôr skúsení záchranári. ...

Vysoké Tatry 3. apríla (TASR) - Funkčný mobilný telefón s číslami na privolanie pomoci odporúčajú turistom zobrať so sebou do hôr skúsení záchranári. V lavinóznom teréne je rovnako užitočný lavínový signalizátor. Popradská Letecká záchranná služba (LZS) Air Transport Europe (ATE) má tiesňové číslo 18155. Podľa hovorcu LZS ATE Pavla Svetoňa, vrtuľník dokáže odštartovať v priebehu piatich minút, ale dôležité je, aby posádka mala dostatok informácií a mohla sa dobre pripraviť. Aby neblúdila v horskom teréne a dokázala čo najrýchlejšie nájsť miesto nehody. Preto by mal volajúci aspoň stručne popísať, čo sa na túre prihodilo, ako sú poranenia, prípadne zdravotný stav pacienta, kde k nehode došlo, napríklad názov doliny, chodníka, chaty, miesto v stene a podobne.

Skryť Vypnúť reklamu

Volajúci o pomoc by sa mali s dispečingom LZS dohodnúť či a aké znamenie budú dávať vrtuľníku. Najlepšie je, keď vysoko nad hlavu zdvihnú obe ruky do tvaru V. Do hôr je vhodné pestré oblečenie, aby nesplývalo s terénom. Niekedy sa stáva, že turisti kývajú posádke vrtuľníka na pozdrav a to môže znamenať stratu cenných minút, lebo si ich môže pomýliť s volajúcimi o pomoc.

"Volať o záchranu možno v každom dennom i nočnom čase. Letecká záchranná služba a Horská záchranná služba vždy nájdu nejaké riešenie či už príde pomoc po zemi alebo zo vzduchu," zdôraznil hovorca. Dodal, že v čase príletu vrtuľníka na miesto by mali ľudia zdržiavajúci sa v jeho okolí, uvoľniť priestor, dodržiavať pokyny záchranárov a nechať ich pracovať, keďže najlepšie vedia, čo majú robiť.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 905
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 394
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 661
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 182
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 094
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 315
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 550
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 665
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 361
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 978
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu