SME
Pondelok, 23. máj, 2022 | Meniny má Želmíra

Slováci o svojich jachtách neradi hovoria

Zámožnejší Slováci sa rovnako ako ktorýkoľvek iní podnikatelia radi povozia na motorových člnoch, lodiach i jachtách – k tomu, aby verejne priznali ich prenájom či až vlastníctvo, ich však nik neprinúti. Argumentujú tým, že slovenský národ nie je na ...


Fedor Flašík už na svoj motorový čln nemá čas. Tento rok bol na ňom hádam len vtedy, keď pózoval pre SME. FOTO SME – DAŠA MATEJČÍKOVÁ



 

Zámožnejší Slováci sa rovnako ako ktorýkoľvek iní podnikatelia radi povozia na motorových člnoch, lodiach i jachtách – k tomu, aby verejne priznali ich prenájom či až vlastníctvo, ich však nik neprinúti. Argumentujú tým, že slovenský národ nie je na informácie tohto druhu pripravený. Mať jachtu vraj znamená byť zhýčkaný bohatstvom.

Pravdou zostáva, že motorové člny a jachty si v Bratislave prenajímajú či kupujú skôr podnikatelia ako politici či ľudia z umeleckého prostredia. Je to aj z dôvodu, že Dunaj je pre tých druhých malým riečnym teritóriom, ale aj priestorom, ktorý nezaručuje anonymitu..

SkryťVypnúť reklamu

Hlaváček, Flašík, Kovarčík

Medzi vlastníkov najluxusnejšej jachty na Slovensku, ktorá mohla stáť niekoľko stotisíc libier, patril v minulosti šéf Teleaxisu, podnikateľ Peter Kovarčík. Vlastným plavidlom disponuje aj spevák a podnikateľ Dušan Hlaváček, motorový čln vlastní manažér Fedor Flašík, k jedným z nájomcom jachty na Dunaji patril v minulosti majiteľ spoločnosti Horizont Slovakia Vladimír Fruni. Ten si však nájom z roka 2000 nepredĺžil z dôvodu, že jachtu využil minulú sezónu len dva razy. „A pravdu povediac, tento rok som zistil, že na to vôbec nemám čas,“ povedal podnikateľ SME.

Na relax v pozícii kapitána nemal toto leto čas ani Flašík. „Často som sa plavil predminulý rok, mal som rád to ticho a pokoj.“ Pri súčasnej pracovnej vyťaženosti si nedokáže vypnúť mobil ani na zahraničných rokovaniach, ani v Spojených arabských emirátoch. „Námornícku čiapku si nasadzujem pred vami toto leto hádam prvý raz,“ usmieval sa počas nášho fotografovania.

SkryťVypnúť reklamu

Slota a ďalších päťsto Slovákov

V neďalekom zahraničí však našinci nie sú ojedinelými nájomcami jácht. Jedným z mála politikov, ktorý priznáva každoročnú dovolenku tohto druhu, je primátor Žiliny Ján Slota. „Tak ako ďalších päťsto Slovákov si každoročne loď prenajímam na pár týždňov. Stojí to niekoľko desiatok tisíc na sedem dní,“ povedal SME.

Konštrukcie, či jachtu v Chorvátsku aj vlastní, však odmietol slovami: „Nemám žiadnu loď. Minule som niekde zachytil, že sa tam potopila nejaká loď so slovenskými turistami. Už som len čakal, kedy napíšu, že Slota sa potopil. Už sa ničomu nečudujem.“

Bývalý manažment VSŽ

Niektorí zo známych privatizérov Mečiarovho režimu vraj jachty na chorvátskom pobreží aj vlastnia. Prezident spoločnosti Sport Servis Internacional Paul Thomas Grün v roku 1997 priznal, že jachtu podobnú Kovarčíkovej chcel v minulosti aj Alexander Rezeš. Prostredníkom transakcie mala byť jedna z britských firiem, u ktorej si Rezeš prevzal celú dokumentáciu. Pričom cena takejto jachty sa vtedy pohybovala v rozmedzí dvoch miliónov libier.

SkryťVypnúť reklamu

Či si ju Rezeš napokon kúpil, nie je potvrdené, vie sa však, že najvyšší predstavitelia manažmentu Východoslovenských železiarní sa v čase bačovania rezešovcov často stretávali na niekoľkodňových až dvojtýždenných plavbách. V podnikateľsko-manekýnskych kruhoch boli takéto akcie povestné – okrem Alexandra Rezeša a jeho syna Júliusa sa ich mali okrem bývalých námestníkov VSŽ zúčastňovať aj české modelky. Týždenník Spy v tejto súvislosti spomínal mená missiek Aleny Šeredovej či Kristíny Fridvalskej. Ani jedna z nich to však nepotvrdila.

Na Slovensku sa dokonca šírili fámy, že spoločnosť na jachtách robili aj slovenské moderátorky a herečky. Na rodinnú plavbu jachtou si spomína minimálne jedna z nich – Gabriela Haršányová. So sestrou a s mamou na nej bola v čase, keď sa priatelila s Alexandrom Rezešom.

SkryťVypnúť reklamu

(dam)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  5. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  1. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  2. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  3. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  4. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  7. Gestačný diabetes mellitus
  8. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 989
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 3 724
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 152
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 259
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 878
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 636
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 016
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely 914
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách
  2. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste
  3. Iveta Bakitová: Tarragona a ešte pár cestovateľských tipov na Costa Dorada v Španielsku
  4. Iveta Bakitová: Veľká Noc v Španielsku - dnes neplánovane o Salvadore Dalím
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  6. Aleš Tvrdý: Juhoafrická Republika a jej poklad
  7. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCIII - Kostol sv. Jána Krstiteľa, Pominovec
  8. Lubo Repka: Cartagena – karibská časť Kolumbie
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 367
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 397
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 6 294
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 553
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 910
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 484
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 286
  8. Ivan R. V. Rumánek: Slovenské korene Josefa Abrháma 1 966
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťZatvoriť reklamu