Slováci o svojich jachtách neradi hovoria

Zámožnejší Slováci sa rovnako ako ktorýkoľvek iní podnikatelia radi povozia na motorových člnoch, lodiach i jachtách – k tomu, aby verejne priznali ich prenájom či až vlastníctvo, ich však nik neprinúti. Argumentujú tým, že slovenský národ nie je na ...


Fedor Flašík už na svoj motorový čln nemá čas. Tento rok bol na ňom hádam len vtedy, keď pózoval pre SME. FOTO SME – DAŠA MATEJČÍKOVÁ



 

Zámožnejší Slováci sa rovnako ako ktorýkoľvek iní podnikatelia radi povozia na motorových člnoch, lodiach i jachtách – k tomu, aby verejne priznali ich prenájom či až vlastníctvo, ich však nik neprinúti. Argumentujú tým, že slovenský národ nie je na informácie tohto druhu pripravený. Mať jachtu vraj znamená byť zhýčkaný bohatstvom.

Pravdou zostáva, že motorové člny a jachty si v Bratislave prenajímajú či kupujú skôr podnikatelia ako politici či ľudia z umeleckého prostredia. Je to aj z dôvodu, že Dunaj je pre tých druhých malým riečnym teritóriom, ale aj priestorom, ktorý nezaručuje anonymitu..

Hlaváček, Flašík, Kovarčík

Medzi vlastníkov najluxusnejšej jachty na Slovensku, ktorá mohla stáť niekoľko stotisíc libier, patril v minulosti šéf Teleaxisu, podnikateľ Peter Kovarčík. Vlastným plavidlom disponuje aj spevák a podnikateľ Dušan Hlaváček, motorový čln vlastní manažér Fedor Flašík, k jedným z nájomcom jachty na Dunaji patril v minulosti majiteľ spoločnosti Horizont Slovakia Vladimír Fruni. Ten si však nájom z roka 2000 nepredĺžil z dôvodu, že jachtu využil minulú sezónu len dva razy. „A pravdu povediac, tento rok som zistil, že na to vôbec nemám čas,“ povedal podnikateľ SME.

Na relax v pozícii kapitána nemal toto leto čas ani Flašík. „Často som sa plavil predminulý rok, mal som rád to ticho a pokoj.“ Pri súčasnej pracovnej vyťaženosti si nedokáže vypnúť mobil ani na zahraničných rokovaniach, ani v Spojených arabských emirátoch. „Námornícku čiapku si nasadzujem pred vami toto leto hádam prvý raz,“ usmieval sa počas nášho fotografovania.

Slota a ďalších päťsto Slovákov

V neďalekom zahraničí však našinci nie sú ojedinelými nájomcami jácht. Jedným z mála politikov, ktorý priznáva každoročnú dovolenku tohto druhu, je primátor Žiliny Ján Slota. „Tak ako ďalších päťsto Slovákov si každoročne loď prenajímam na pár týždňov. Stojí to niekoľko desiatok tisíc na sedem dní,“ povedal SME.

Konštrukcie, či jachtu v Chorvátsku aj vlastní, však odmietol slovami: „Nemám žiadnu loď. Minule som niekde zachytil, že sa tam potopila nejaká loď so slovenskými turistami. Už som len čakal, kedy napíšu, že Slota sa potopil. Už sa ničomu nečudujem.“

Bývalý manažment VSŽ

Niektorí zo známych privatizérov Mečiarovho režimu vraj jachty na chorvátskom pobreží aj vlastnia. Prezident spoločnosti Sport Servis Internacional Paul Thomas Grün v roku 1997 priznal, že jachtu podobnú Kovarčíkovej chcel v minulosti aj Alexander Rezeš. Prostredníkom transakcie mala byť jedna z britských firiem, u ktorej si Rezeš prevzal celú dokumentáciu. Pričom cena takejto jachty sa vtedy pohybovala v rozmedzí dvoch miliónov libier.

Či si ju Rezeš napokon kúpil, nie je potvrdené, vie sa však, že najvyšší predstavitelia manažmentu Východoslovenských železiarní sa v čase bačovania rezešovcov často stretávali na niekoľkodňových až dvojtýždenných plavbách. V podnikateľsko-manekýnskych kruhoch boli takéto akcie povestné – okrem Alexandra Rezeša a jeho syna Júliusa sa ich mali okrem bývalých námestníkov VSŽ zúčastňovať aj české modelky. Týždenník Spy v tejto súvislosti spomínal mená missiek Aleny Šeredovej či Kristíny Fridvalskej. Ani jedna z nich to však nepotvrdila.

Na Slovensku sa dokonca šírili fámy, že spoločnosť na jachtách robili aj slovenské moderátorky a herečky. Na rodinnú plavbu jachtou si spomína minimálne jedna z nich – Gabriela Haršányová. So sestrou a s mamou na nej bola v čase, keď sa priatelila s Alexandrom Rezešom.

(dam)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 276
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 076
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 835
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 305
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 197
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 015
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 924
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 798
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 667
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 332