Orlando (TASR) - V úsilí prilákať späť tisíce turistov, ktorí sa od teroristických útokov na USA držia obďaleč od amerických miest, slávne turistické centrum Orlando na Floride začalo propagovať svoje atrakcie prostredníctvom televíznej reklamy.
Predstavitelia cestovného ruchu "hlavného mesta zábavy a dovolenkárov," ako sa Orlandu hovorí, začali navštevovať televízne stanice a inzerovať v tlači po celom juhovýchode USA, aby "predali" atrakcie mesta a presvedčili vystrašených turistov, že Orlando je stále jednou z najlákavejších amerických turistických destinácií.
Cieľom reklamnej kampane, do ktorej predstavitelia mesta investovali päť miliónov dolárov, je prilákať späť návštevníkov a dovolenkárov aspoň z blízkeho okolia Orlanda a susedných amerických štátov, keď už nemôžu primäť zahraničných návštevníkov, aby po teroristických útokoch na New York a Washington vôbec cestovali do USA. Vrátane obyvateľov samotnej Floridy až 70 percent všetkých návštevníkov Orlanda minulý rok predstavovali práve obyvatelia amerického juhovýchodu.
Zábavné a tematické parky v Orlande, ktorých väčšina je súčasťou štúdií Disney World a Universal Studios, po útokoch na americké ciele zaznamenali prudký pokles návštevnosti. Niektoré hotely - inokedy beznádejne preplnené už pred sezónou - niekoľko dní po tragédii dokonca hlásili, že počet ubytovaných hostí u nich predstavuje len jednociferné číslo.
Ulice Orlanda, inokedy plné tisícov turistov, boli tesne po útokoch takmer vyľudnené a do zábavných parkov, kde za normálnych okolností treba stáť v radoch dlhé hodiny, sa teraz ojedinelí turisti dostali bez problémov hneď po príchode do mesta.
Universal Orlando, zamestnávajúce asi 12.000 ľudí, v utorok muselo prepustiť asi stovku zamestnancov. Walt Disney World zasa oznámil, že na neurčito odkladá dlho pripravované otvorenie 460-miliónového hotela Pop Century, v ktorom si návštevníci budú môcť pozrieť symboly modernej pop-kultúry, ako napríklad Rubikovu kocku.