Železničná trať z Michalian do Humenného oslávila 130. výročie prevádzky

Michaľany 13. októbra (TASR) - Jazdou historickým parným vlakom si dnes na železnici Michaľany - Humenné pripomenuli 130 rokov prevádzky trate, ktorá ...

Michaľany 13. októbra (TASR) - Jazdou historickým parným vlakom si dnes na železnici Michaľany - Humenné pripomenuli 130 rokov prevádzky trate, ktorá v minulosti plnila dôležité strategické zámery.

Pasažieri vlaku sa pri príležitosti dnešných osláv stali na michalovskej železničnej stanici svedkami odhalenia pamätnej tabule. V Humennom si prezreli výstavy modelov rušňov a obrazov so železničnou tematikou.

Na necelých 130-kilometrov dlhej trase spáli parný rušeň sedem až desať ton čierneho uhlia a množstvo vody z hasičských cisterien.

Železničná trať z Michalian do Humenného, ako súčasť prvej uhorsko-haličskej železnice, viedla z centrálneho Uhorska do Przemysla a Ľvova. Jej vybudovanie a spustenie do prevádzky 25. decembra 1871 súviselo s prudkým rozvojom európskych železníc v polovici 19. storočia, ale aj so štátnymi záujmami vtedajších mocností v Haliči. Podľa predsedu Klubu priateľov železníc východného Slovenska (KPŽVS) Kamila Kočiška, ktorý TASR informoval, uvedená trať patrila počas I. svetovej vojny medzi najvyťaženejšie v Rakúsku-Uhorsku z dôvodu presunu vojenského nákladu na východný front. Neskôr sa jej vyťaženosť znížila. Po druhej svetovej vojne už nenadobudla strategický význam, no aj v súčasnosti je dôležitým pilierom infraštruktúry Zemplína.

Organizátorom dnešných osláv bol KPŽVS. Parný rušeň poskytlo popradské železničné depo.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  7. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  4. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  5. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  6. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  7. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  8. Slovensko spieva koledy
  9. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  10. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 58 633
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 15 049
  3. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 12 416
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 931
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 891
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 781
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 411
  8. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 3 907
  9. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 881
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 3 609