Bude cestovný ruch aj pre slovenský e-commerce požehnaním?

Predaj produktov cestovného ruchu (tzv. eTravel) patrí v celosvetovom meradle k najdynamickejším segmentom internetového predaja. V Spojených štátoch aj v Európe v posledných rokoch stále rastie objem tržieb za služby eTravel – predaj leteniek či cestovný

ch lístkov, zájazdov či rezervácie ubytovania - medziročne rádovo o desiatky percent a celkové príjmy by mali podľa PhocusWright tento rok dosiahnuť 20 miliárd dolárov.
Internetový predajcovia totiž dokážu zákazníkov o týchto službách informovať rovnako dobre, ako ich kolegovia v „kamenných obchodoch“, navyše k tomu však dokážu pridať rýchle vyhľadávanie a pohodlný nákup.
Ako vyplýva z augustového prieskumu agentúry Taylor Nelson Sofres „Internet a cestovanie“, slovenskí internetoví zákazníci by mohli tieto celosvetové trendy nasledovať. Podľa prieskumu medzi výberovou vzorkou 1470 respondentov sú najvyhľadávanejšou položkou z oblasti cestovného ruchu na internete sú zatiaľ cestovné poriadky a mapy - väčšina užívateľov ich vyhľadáva aspoň raz za mesiac. Služby cestovného ruchu sú vyhľadávané najmä pri domácich aj zahraničných dovolenkových pobytoch, podstatne menej pri služobných cestách. Na rozdiel od vyspelých trhov, kde sa informácie a služby eTravel koncentrujú do vertikálnych portálov, u nás takéto stránky nie sú príliš známe. Najznámejším slovenským špecializovaným cestovným portálom je www.skrz.sk, väčšina respondentov však pri hľadaní informácií využíva vyhľadávacie služby najznámejších portálov.
Podobná je aj situácia s virtuálnymi agentmi či stránkami ponúkajúcimi produkty cestovného ruchu viacerých dodávateľov (napr. Travel.Zoznam.Sk, Tours.Sk), ktoré nie sú známe viac ako polovici respondentov. O konzervatívnosti zákazníkov svedčí aj fakt, že ako zdroj informácií významne uprednostňujú stránky vlastných poskytovateľov služby pred agentami. Relatívne veľký počet pripomienok bol zameraný na existujúce prezentácie subjektov cestovného ruchu, ktoré boli hodnotené ako nedostačujúce.
Napriek horeuvedeným faktom relatívne mnoho respondentov služby eTravel aktívne využíva. Približne každý tretí respondent uviedol, že si už v minulosti kúpil alebo rezervoval niektorý z produktov cestovného ruchu prostredníctvom internetu. Rebríček vedie ubytovanie, s odstupom nasledujú klasické zájazdy a zájazd typu last minute.
Najčastejšie sa nakupuje na slovenských www stránkach a čo je tiež dôležité, pri rezervácii alebo kúpe produktov cestovného ruchu prostredníctvom internetu sa respondenti nestretli s vážnymi problémami a väčšina z nich bola s takouto formou kúpy spokojná.
LUDO JAMBRICH
(Auto je šéfredaktorom servera www.skrz.sk.)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  2. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  7. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  8. Company´s autumn in the High Tatras
  9. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  10. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 128
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 28 791
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 020
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 470
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 481
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 318
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 238
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 121