SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Bude cestovný ruch aj pre slovenský e-commerce požehnaním?

Predaj produktov cestovného ruchu (tzv. eTravel) patrí v celosvetovom meradle k najdynamickejším segmentom internetového predaja. V Spojených štátoch aj v Európe v posledných rokoch stále rastie objem tržieb za služby eTravel – predaj leteniek či cestovný

ch lístkov, zájazdov či rezervácie ubytovania - medziročne rádovo o desiatky percent a celkové príjmy by mali podľa PhocusWright tento rok dosiahnuť 20 miliárd dolárov.
Internetový predajcovia totiž dokážu zákazníkov o týchto službách informovať rovnako dobre, ako ich kolegovia v „kamenných obchodoch“, navyše k tomu však dokážu pridať rýchle vyhľadávanie a pohodlný nákup.
Ako vyplýva z augustového prieskumu agentúry Taylor Nelson Sofres „Internet a cestovanie“, slovenskí internetoví zákazníci by mohli tieto celosvetové trendy nasledovať. Podľa prieskumu medzi výberovou vzorkou 1470 respondentov sú najvyhľadávanejšou položkou z oblasti cestovného ruchu na internete sú zatiaľ cestovné poriadky a mapy - väčšina užívateľov ich vyhľadáva aspoň raz za mesiac. Služby cestovného ruchu sú vyhľadávané najmä pri domácich aj zahraničných dovolenkových pobytoch, podstatne menej pri služobných cestách. Na rozdiel od vyspelých trhov, kde sa informácie a služby eTravel koncentrujú do vertikálnych portálov, u nás takéto stránky nie sú príliš známe. Najznámejším slovenským špecializovaným cestovným portálom je www.skrz.sk, väčšina respondentov však pri hľadaní informácií využíva vyhľadávacie služby najznámejších portálov.
Podobná je aj situácia s virtuálnymi agentmi či stránkami ponúkajúcimi produkty cestovného ruchu viacerých dodávateľov (napr. Travel.Zoznam.Sk, Tours.Sk), ktoré nie sú známe viac ako polovici respondentov. O konzervatívnosti zákazníkov svedčí aj fakt, že ako zdroj informácií významne uprednostňujú stránky vlastných poskytovateľov služby pred agentami. Relatívne veľký počet pripomienok bol zameraný na existujúce prezentácie subjektov cestovného ruchu, ktoré boli hodnotené ako nedostačujúce.
Napriek horeuvedeným faktom relatívne mnoho respondentov služby eTravel aktívne využíva. Približne každý tretí respondent uviedol, že si už v minulosti kúpil alebo rezervoval niektorý z produktov cestovného ruchu prostredníctvom internetu. Rebríček vedie ubytovanie, s odstupom nasledujú klasické zájazdy a zájazd typu last minute.
Najčastejšie sa nakupuje na slovenských www stránkach a čo je tiež dôležité, pri rezervácii alebo kúpe produktov cestovného ruchu prostredníctvom internetu sa respondenti nestretli s vážnymi problémami a väčšina z nich bola s takouto formou kúpy spokojná.
LUDO JAMBRICH
(Auto je šéfredaktorom servera www.skrz.sk.)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 991
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 745
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 822
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 338
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 838
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 149
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 756
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 411
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 330
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 5 462
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu