SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Pokles návštevnosti v Terchovej vidia poskytovatelia služieb v silnej korune

Terchová 25. marca (TASR) - V posilnení kurzu koruny voči poľskému zlotému vidia poskytovatelia ubytovacích služieb z Terchovej a Vrátnej doliny hlavnú ...

Terchová 25. marca (TASR) - V posilnení kurzu koruny voči poľskému zlotému vidia poskytovatelia ubytovacích služieb z Terchovej a Vrátnej doliny hlavnú príčinu výrazného poklesu návštevnosti poľských turistov.

Podľa člena Združenia turizmu Terchová (ZTT) Ladislava Hanuliaka samotní Poliaci zdôrazňovali, že pokiaľ minulý rok kúpili 100 Sk za 8 zlotých, tento rok to už bolo za 12 zlotých. Ďalšou z možných príčin poklesu návštevnosti môže podľa Hanuliaka byť rozdelenie v minulosti dvojtýždňových poľských prázdnin na viacero častí. Zároveň vyjadril presvedčenie, že o rok sa podobná situácia nezopakuje: "Dovolenka u nás je pre Poliakov ešte stále lacnejšia ako doma v Poľsku".

Skryť Vypnúť reklamu

Pokles návštevnosti sa konkrétne v jednom z terchovských hotelov v decembri, januári a februári prejavil obratom nižším v priemere o 20 až 23 % oproti minulému roku. "Čo u nás veľmi absentuje, je domáci cestovný ruch, pretože zo strany domácich hostí je to každý rok slabšie a slabšie. Je to odrazom dnešnej ekonomickej situácie doma. Tá kúpyschopnosť je podstatne nižšia. Vo vyspelých krajinách zakladajú hlavne na domácom cestovnom ruchu, ktorý predstavuje 60 až 70 percent a ostatné je zahraničný. My to máme postavené trocha opačne, a to si myslím, že je zle," povedal Hanuliak.

Situáciu v terchovskej doline sťažuje podľa člena ZTT napríklad aj nedostatočná zimná údržba ciest či odstavená prevádzka sedačkovej lanovky do Snilovského sedla. "Stavba lanovky už bola povolená, ale opäť je to oddialené. A nám utekajú pracovné príležitosti, financie, a to si myslím, že nerobí dobré meno. To meno sa vytvára dlhodobo, ale pokaziť sa dá veľmi rýchlo. Turisti si zlé skúsenosti odovzdávajú a môžeme o nich prísť na dlhšie obdobie," dodal Hanuliak.

Skryť Vypnúť reklamu

(1 PLN = 8,524 SKK)

mj pop

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  7. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  8. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  9. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 31 951
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 30 028
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 154
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 244
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 538
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 707
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 586
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 772
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 463
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 857
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu