SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Rakúsko k nám stavia diaľnicu

BRATISLAVA - Do jesene v roku 2007 by mali byť hotové práce na diaľnici z Bratislavy do Viedne. Ďalší polrok bude treba na dokončenie úprav okolia diaľnice a jej prípojov z rakúskych obcí. Rakúska firma Asfinag, ktorá pripravuje projektovú dokumentáciu ..


foto



BRATISLAVA - Do jesene v roku 2007 by mali byť hotové práce na diaľnici z Bratislavy do Viedne. Ďalší polrok bude treba na dokončenie úprav okolia diaľnice a jej prípojov z rakúskych obcí. Rakúska firma Asfinag, ktorá pripravuje projektovú dokumentáciu rakúskej strany, v stavebnom projekte uvádza, že cesta s pracovným názvom A 6 sa začne budovať na jeseň tohto roka.

O výstavbe priameho cestného spojenia Viedne a Bratislavy sa uvažuje už od obdobia po nežnej revolúcii. Do roku 1998 sa však neuvažovalo o diaľnici, ale iba o ceste 1. triedy s pripojením na Bratislavu. Dôvody boli najmä politické, pretože Slovensko malo problémy s integráciou do Európskej únie. Diaľničné spojenie sa začalo plánovať až v roku 1999, po predchádzajúcich parlamentných voľbách. O stavbe diaľničného úseku sa rozhodlo v roku 2002, keď sa začal archeologický prieskum rakúskeho územia, po ktorom bude diaľnica viesť. Posledné omeškanie stavebných prác spôsobil v roku 2003 nález vykopávok z čias Rímskej ríše.

Cesta A 6 povedie do Bratislavy cez hraničný priechod Jarovce - Kittsee a jej výstavba bude Rakúsko stáť 174 miliónov eur. Predstavitelia Bratislavského samosprávneho kraja by privítali, keby cesta na rakúskej strane stála čo najskôr. "Reálne sa dá očakávať, že stavba bude definitívne ukončená začiatkom roku 2008. Záujmom samosprávneho kraja však je, aby bol rakúsky úsek aspoň čiastočne uvedený do prevádzky čo najskôr," povedal Roman Filistein, ktorý zastupuje kraj v slovensko-rakúskej cezhraničnej komisii pre dopravu a infraštruktúru.

Podľa neho by sa tak mohlo stať už koncom roka 2006, pričom diaľnica by fungovala v polovičnom profile, čo by v praxi znamenalo otvorenie jedného jazdného pruhu v dvoch smeroch pri zníženej maximálnej povolenej rýchlosti. "Pre Bratislavčanov je dôležité, aby čím skôr mohli rýchlo a pohodlne po diaľnici cestovať do Viedne," povedal Filinstein.

Podľa Filisteina je tiež potrebné sprístupniť hraničný priechod Jarovce - Kittsee aj pre ťažkú kamiónovú dopravu, ktorá v súčasnosti chodí z Rakúska na Slovensko iba cez priechod Petržalka - Berg. V dôsledku toho sa na tejto hranici vytvárajú veľké kolóny kamiónov a predlžujú sa čakacie lehoty pre nákladné automobily. Filistein v tejto súvislosti považuje čo najskoršie sprevádzkovanie úseku Viedeň - Kittsee za dôležité aj pre rakúsky priemysel, pretože rakúske firmy si sľubujú subdodávky pre automobilky Volkswagen, PSA a teraz aj Hyundai/Kia.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Budovanie zelenej značky
  5. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  6. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  10. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 43 840
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 094
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 795
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 229
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 783
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 697
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 539
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 442
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 440
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 298
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu