Veľký význam v rozvoji cestovného ruchu má aj gastronómia

Paríž 14. marca (TASR) - Profesionálni pracovníci v oblasti cestovného ruchu venujú čoraz väčšiu pozornosť aj gastronómii, aby čo najlepšie prezentovali ...

Paríž 14. marca (TASR) - Profesionálni pracovníci v oblasti cestovného ruchu venujú čoraz väčšiu pozornosť aj gastronómii, aby čo najlepšie prezentovali Francúzsko a jeho jednotlivé regióny. Vzhľadom na zvýšenú konkurenciu v oblasti cestovného ruchu sa gastronómia stáva hlavnou témou pri cestách turistov, informovala tlačová agentúra AFP.

Pojem "gastronomický turistický ruch" sa objavil v 30. rokoch 20. storočia a spájala sa v ňom cesta do jednotlivých krajov s ochutnávkou miestnych potravinárskych výrobkov. Dnes sa rozširuje aj o súčasť označovanú ako "vinársky turistický ruch." Pestovateľom hrozna a producentom vína v konkrétnych regiónoch umožňuje, aby dali o sebe vedieť aj v médiách.

Stravovanie turistov predstavuje podľa odhadov vedúcich pracovníkov v rezorte turistického ruchu 18 miliárd eur (730 miliárd Sk), čo je takmer štvrtina všetkých výdavkov turistov vo Francúzsku. V budúcnosti bude turistický ruch čoraz viac spojený s objavovaním gastronomického bohatstva a tradícií jedného mesta alebo regiónu, uviedol generálny tajomník Svetovej organizácie turistického ruchu (WTO) Francesco Frangialli.

Až 80 % Francúzov uviedlo, že pri turistických cestách ich zaujíma aj objavovanie gastronómie konkrétnej oblasti a ani zahraniční turisti v tom za nimi nezaostávajú. Francúzska kuchyňa a jej špeciality sú významným prvkom prispievajúcim k tomu, že Francúzsko je najnavštevovanejším štátom na svete.

Poľnohospodárske komory to pochopili. Mnohým sa podarilo presadiť označovanie kvality a zúčastňujú sa spolu s majiteľmi reštaurácií a ďalšími pracovníkmi v oblasti cestovného ruchu na akciách na podporu regionálnych výrobkov alebo tradičných jedál.

Podľa stále aktuálnych prieskumov víno zohráva pre dve tretiny zo 76 miliónov turistov, ktorí každoročne pricestovali do Francúzska, veľkú a pre pätinu turistov dokonca rozhodujúcu úlohu.

(1 EUR = 40,565 SK)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Vianočný bázar chalaňov
  2. Vianočné mecheche 2017
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  5. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  6. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  7. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  8. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  9. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  10. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 650
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 258
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 954
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 591
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 323
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 254
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 252
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 2 214
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 110
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 567