Paríž 14. marca (TASR) - Profesionálni pracovníci v oblasti cestovného ruchu venujú čoraz väčšiu pozornosť aj gastronómii, aby čo najlepšie prezentovali Francúzsko a jeho jednotlivé regióny. Vzhľadom na zvýšenú konkurenciu v oblasti cestovného ruchu sa gastronómia stáva hlavnou témou pri cestách turistov, informovala tlačová agentúra AFP.
Pojem "gastronomický turistický ruch" sa objavil v 30. rokoch 20. storočia a spájala sa v ňom cesta do jednotlivých krajov s ochutnávkou miestnych potravinárskych výrobkov. Dnes sa rozširuje aj o súčasť označovanú ako "vinársky turistický ruch." Pestovateľom hrozna a producentom vína v konkrétnych regiónoch umožňuje, aby dali o sebe vedieť aj v médiách.
Stravovanie turistov predstavuje podľa odhadov vedúcich pracovníkov v rezorte turistického ruchu 18 miliárd eur (730 miliárd Sk), čo je takmer štvrtina všetkých výdavkov turistov vo Francúzsku. V budúcnosti bude turistický ruch čoraz viac spojený s objavovaním gastronomického bohatstva a tradícií jedného mesta alebo regiónu, uviedol generálny tajomník Svetovej organizácie turistického ruchu (WTO) Francesco Frangialli.
Až 80 % Francúzov uviedlo, že pri turistických cestách ich zaujíma aj objavovanie gastronómie konkrétnej oblasti a ani zahraniční turisti v tom za nimi nezaostávajú. Francúzska kuchyňa a jej špeciality sú významným prvkom prispievajúcim k tomu, že Francúzsko je najnavštevovanejším štátom na svete.
Poľnohospodárske komory to pochopili. Mnohým sa podarilo presadiť označovanie kvality a zúčastňujú sa spolu s majiteľmi reštaurácií a ďalšími pracovníkmi v oblasti cestovného ruchu na akciách na podporu regionálnych výrobkov alebo tradičných jedál.
Podľa stále aktuálnych prieskumov víno zohráva pre dve tretiny zo 76 miliónov turistov, ktorí každoročne pricestovali do Francúzska, veľkú a pre pätinu turistov dokonca rozhodujúcu úlohu.
(1 EUR = 40,565 SK)