SME
Pondelok, 26. september, 2022 | Meniny má Edita

Cesta vlakom z Viedne do Bratislavy by mala trvať do 40 minút

BRATISLAVA 3. marca (SITA) - V budúcnosti by mala cesta vlakom z Viedne do Bratislavy trvať od 35 do 40 minút. Podľa rakúskeho denníka Die Presse sa v utorok na tom dohodli štátny tajomník ministerstva ...

BRATISLAVA 3. marca (SITA) - V budúcnosti by mala cesta vlakom z Viedne do Bratislavy trvať od 35 do 40 minút. Podľa rakúskeho denníka Die Presse sa v utorok na tom dohodli štátny tajomník ministerstva dopravy, inovácií a technológie Rakúska Helmut Kukacka a štátny tajomník Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) Ján Kotuľa. V súčasnosti trvá cesta vlakom medzi týmito dvoma hlavnými mestami hodinu.

Ako ďalej informoval Die Presse, uvažuje sa o štyroch alternatívach rozvoja železničného spojenia. Prvou je trasa cez Gänserndorf a Marchegg, ktorá v súčasnosti nie je elektrifikovaná a slúži len na nákladnú prepravu. Druhý variant je trasa cez Stadlau a Marchegg. Na tejto trati, ktorá síce je vybudovaná pre maximálnu prepravnú rýchlosť 120 kilometrov za hodinu, môžu však jazdiť iba dieselové lokomotívy. Tretia možnosť počíta s predĺžením regionálnej linky S7 vedúcej cez Schwechat, ktorá v súčasnosti končí v prihraničnom Wolfsthale. Posledná možnosť spojenia cez Kittsee má zase tú nevýhodu, že končí na stanici v Petržalke a nevedie až do centra Bratislavy.

SkryťVypnúť reklamu

O predĺženie linky S7 má záujem aj City Airport Train (CAT), ktorý prevádzkuje dopravu medzi centrom Viedne a letiskom Schwechat. "Tento projekt považujeme za realistický," uviedol šéf CAT Friedrich Lehr. Podľa Kukacku sa skúma aj možnosť vybudovania magnetickej koľajovej dráhy. Táto alternatíva má však podľa neho malé šance, keďže by počet pasažierov nebol dostatočný na efektívne fungovanie dráhy. Táto dráha sa taktiež nedá využívať na prepravu tovaru.

Fixne dohodnuté je aj dobudovanie spojenia rakúskej a slovenskej diaľničnej siete cez obchvat Kittsee najneskôr v roku 2007. "Ak by to bolo skôr, boli by sme veľmi radi," cituje Die Presse Kotuľu. Obe strany rokujú aj o možnosti vybudovania rýchlostnej cesty cez Marchfeld v hodnote 300 mil. eur, ktorá by sa priamo napájala na plánovaný diaľničný okruh okolo Bratislavy.

SkryťVypnúť reklamu

(1 EUR = 40,535 SKK)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike
  2. Šliapnuť do pedálov – a ide sa na to!
  3. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  4. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  7. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  8. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč?
  1. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  2. Spolu tvoríme inkluzívne susedstvá
  3. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  4. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  5. Industriálna Spilka Offices je súčasťou Týždňa zelených budov
  6. Hagyari: Som pripravený intenzívne a tvrdo pracovať
  7. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 421
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 10 011
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 823
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 431
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 789
  6. Rozbolí vás žalúdok zo studenej vody? Najväčšie mýty o trávení 2 608
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 193
  8. Viete, ktorá je najvzácnejšia komodita? Budete prekvapení! 1 767
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (1): Arabská pevnosť, katolícka katedrála a gigantická koncentrácia skleníkov
  2. Ľuboš Vodička: Hrady české, moravské a sliezske: Bítov
  3. Aleš Tvrdý: Durban ma privítal "vo veľkom štýle"
  4. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  5. Nikoleta Čáková: Púť na koniec sveta II. (Finisterre Camino)
  6. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  7. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  8. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 719
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 12 141
  3. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 6 278
  4. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 6 117
  5. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 5 092
  6. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 4 672
  7. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 4 482
  8. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu 4 256
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu