RAKÚSKY A SLOVENSKÝ REZORT DOPRAVY PODĽA DIE PRESSE SKÚMA ŠTYRI MOŽNOSTI ROZVOJA ŽELEZNIČNÉHO SPOJENIA OBOCH HLAVNÝCH MIEST

Cesta vlakom z Viedne do Bratislavy by mala trvať do 40 minút

BRATISLAVA 3. marca (SITA) - V budúcnosti by mala cesta vlakom z Viedne do Bratislavy trvať od 35 do 40 minút. Podľa rakúskeho denníka Die Presse sa v utorok na tom dohodli štátny tajomník ministerstva ...

BRATISLAVA 3. marca (SITA) - V budúcnosti by mala cesta vlakom z Viedne do Bratislavy trvať od 35 do 40 minút. Podľa rakúskeho denníka Die Presse sa v utorok na tom dohodli štátny tajomník ministerstva dopravy, inovácií a technológie Rakúska Helmut Kukacka a štátny tajomník Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) Ján Kotuľa. V súčasnosti trvá cesta vlakom medzi týmito dvoma hlavnými mestami hodinu.

Ako ďalej informoval Die Presse, uvažuje sa o štyroch alternatívach rozvoja železničného spojenia. Prvou je trasa cez Gänserndorf a Marchegg, ktorá v súčasnosti nie je elektrifikovaná a slúži len na nákladnú prepravu. Druhý variant je trasa cez Stadlau a Marchegg. Na tejto trati, ktorá síce je vybudovaná pre maximálnu prepravnú rýchlosť 120 kilometrov za hodinu, môžu však jazdiť iba dieselové lokomotívy. Tretia možnosť počíta s predĺžením regionálnej linky S7 vedúcej cez Schwechat, ktorá v súčasnosti končí v prihraničnom Wolfsthale. Posledná možnosť spojenia cez Kittsee má zase tú nevýhodu, že končí na stanici v Petržalke a nevedie až do centra Bratislavy.

O predĺženie linky S7 má záujem aj City Airport Train (CAT), ktorý prevádzkuje dopravu medzi centrom Viedne a letiskom Schwechat. "Tento projekt považujeme za realistický," uviedol šéf CAT Friedrich Lehr. Podľa Kukacku sa skúma aj možnosť vybudovania magnetickej koľajovej dráhy. Táto alternatíva má však podľa neho malé šance, keďže by počet pasažierov nebol dostatočný na efektívne fungovanie dráhy. Táto dráha sa taktiež nedá využívať na prepravu tovaru.

Fixne dohodnuté je aj dobudovanie spojenia rakúskej a slovenskej diaľničnej siete cez obchvat Kittsee najneskôr v roku 2007. "Ak by to bolo skôr, boli by sme veľmi radi," cituje Die Presse Kotuľu. Obe strany rokujú aj o možnosti vybudovania rýchlostnej cesty cez Marchfeld v hodnote 300 mil. eur, ktorá by sa priamo napájala na plánovaný diaľničný okruh okolo Bratislavy.


(1 EUR = 40,535 SKK)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  3. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  5. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  7. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  8. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  2. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  3. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  5. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  7. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  8. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  10. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 15 778
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 671
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 748
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 378
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 498
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 961
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 924
  8. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 582
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 536
  10. Splnený sen 458