SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Nemecké cestovné kancelárie sa pripravujú na podnikanie v KSVE

Hannover 11. februára (TASR) - Zatiaľ ani zďaleka neuzavretý trh, milióny možných klientov a stabilné rastové prírastky vedú nemecké cestovné kancelárie ...

Hannover 11. februára (TASR) - Zatiaľ ani zďaleka neuzavretý trh, milióny možných klientov a stabilné rastové prírastky vedú nemecké cestovné kancelárie k tomu, aby svoj pohľad čoraz viac orientovali na krajiny strednej a východnej Európy (KSVE). Prezident Spolkového zväzu nemeckého turizmu (BTW) Klaus Laepple povedal, že "všetky koncerny pôjdu na trhy" vo východnej Európe.

Najväčší európsky turistický koncern, TUI, už určitý čas podniká v Poľsku. Za pomerne krátky čas dosiahol 13-% podiel na trhu. Na zabezpečenie výsledkov nepotrebuje investovať milióny a podnikanie v Poľsku je takmer bez rizika. Voľné hotelové kapacity, ktoré sa v Nemecku dajú predať len s veľkými zľavami, idú v Poľsku na odbyt - a prinášajú zisk.

Skryť Vypnúť reklamu

Napriek tomu, že obrat z predávaných pobytov v Poľsku, Maďarsku, Česku a Slovinsku je v celkovej bilancii TUI ešte veľmi nízky. Poliaci radi cestujú autobusmi, lietadlami TUI cestovalo na dovolenku len 400 000 osôb.

Konkurent TUI spoločnosť Thomas Cook už začala podnikať v Poľsku a Maďarsku prostredníctvom Neckermanna, v Slovinsku a na Slovensku má už vlastné kancelárie.

Laepple je však presvedčený, že rozšírenie EÚ povedie k zvýšeniu vnútroúniovej turistiky. Poľsko má napríklad príjemné pobrežie Baltického mora, avšak v nových krajinách bude treba dobudovať turistickú infraštruktúru. Potenciál rastu má aj mestská turistika, kde hlavnými cieľmi by mohli byť Praha a Budapešť, kým pre obyvateľov nových členských krajín EÚ by mohlo byť príťažlivé aj Nemecko a jeho turistické atrakcie.

Skryť Vypnúť reklamu

Informovala DPA.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  3. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  4. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  10. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 21 284
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 15 868
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 146
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 463
  5. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 7 310
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 083
  7. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 367
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 265
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 118
  10. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 5 892
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu