SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Väčšina hotelierov ceny zatiaľ nezvýšila

BRATISLAVA - Väčšina hotelov nemenila ceny za ubytovanie. Hotelieri sa obávajú, že by prišli o klientov. Pripúšťajú však, že najneskôr po zimnej sezóne k zvyšovaniu cien zrejme pristúpia.


ILUSTRAČNÉ FOTO - ARCHÍV TASR



Od 1. januára sa na ubytovacie služby uplatňuje o 5 percent vyššia daň z pridanej hodnoty ako doteraz. Stúpli aj ceny energií, zvýšili sa mzdy zamestnancov a vzrástli aj všetky ostatné náklady. Hotelovým spoločnostiam, ktoré si tieto položky nepremietli do ceny, automaticky klesne zisk o zvýšené náklady a vyššiu daň.

„Bojíme sa," je najčastejšia odpoveď, ktorou hotelieri zhodnotili, prečo nepristúpili k zvyšovaniu cien. „Je tu veľká konkurencia, nemôžeme si dovoliť zvyšovať ceny," vraví riaditeľka hotela Turiec v Martine Jana Bartošová.

K zvyšovaniu cien pristúpila najväčšia slovenská hotelová spoločnosť Sorea. V jej šestnástich hoteloch sa ceny zvýšili priemerne o 10 percent. Ide však o priemerné zvýšenie, to znamená, že v niektorých zariadeniach sa ceny nemenili vôbec, v iných vzrástli aj o viac ako 10 percent. Podľa Márie Horváthovej zo spoločnosti Sorea im však hneď po zvýšení cien poklesol počet návštevníkov. Preto teraz ponúkajú výrazné zľavy. Horváthová je však presvedčená, že zníženie počtu návštevníkov nesúvisí len s vyššími cenami za ubytovanie. Menej zákazníkov majú totiž aj tie hotely, ktoré s cenami nehýbali.

Hotelieri sa boja najmä úbytku domácich zákazníkov. Od januára výrazne vzrástli všetky životné náklady a ľuďom zostáva čoraz menej peňazí na zábavu a rekreáciu. Veľa z tých, ktorí peniaze majú, idú na dovolenku radšej do zahraničia. Väčšina hotelierov ceny nechce meniť, definitívne sa však rozhodnú, až keď im prídu januárové účty za elektrinu a plyn.

Hotely v turistických lokalitách si nemôžu dovoliť meniť ceny ubytovania, pretože im výrazne konkurujú súkromné ubytovne. „Mnohí ponúkajú ubytovanie na súkromí už za 200 korún," hovorí Bartošová. Ak by aj bola donútená zvýšiť ceny, určite sa to nebude týkať ubytovania, ale len jedál v reštaurácii.

PETER CSERNÁK

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 543
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 833
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 663
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 293
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 374
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 377
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 291
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 308
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 299
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 487
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu