SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Väčšina hotelierov ceny zatiaľ nezvýšila

BRATISLAVA - Väčšina hotelov nemenila ceny za ubytovanie. Hotelieri sa obávajú, že by prišli o klientov. Pripúšťajú však, že najneskôr po zimnej sezóne k zvyšovaniu cien zrejme pristúpia.


ILUSTRAČNÉ FOTO - ARCHÍV TASR



Od 1. januára sa na ubytovacie služby uplatňuje o 5 percent vyššia daň z pridanej hodnoty ako doteraz. Stúpli aj ceny energií, zvýšili sa mzdy zamestnancov a vzrástli aj všetky ostatné náklady. Hotelovým spoločnostiam, ktoré si tieto položky nepremietli do ceny, automaticky klesne zisk o zvýšené náklady a vyššiu daň.

„Bojíme sa," je najčastejšia odpoveď, ktorou hotelieri zhodnotili, prečo nepristúpili k zvyšovaniu cien. „Je tu veľká konkurencia, nemôžeme si dovoliť zvyšovať ceny," vraví riaditeľka hotela Turiec v Martine Jana Bartošová.

K zvyšovaniu cien pristúpila najväčšia slovenská hotelová spoločnosť Sorea. V jej šestnástich hoteloch sa ceny zvýšili priemerne o 10 percent. Ide však o priemerné zvýšenie, to znamená, že v niektorých zariadeniach sa ceny nemenili vôbec, v iných vzrástli aj o viac ako 10 percent. Podľa Márie Horváthovej zo spoločnosti Sorea im však hneď po zvýšení cien poklesol počet návštevníkov. Preto teraz ponúkajú výrazné zľavy. Horváthová je však presvedčená, že zníženie počtu návštevníkov nesúvisí len s vyššími cenami za ubytovanie. Menej zákazníkov majú totiž aj tie hotely, ktoré s cenami nehýbali.

Hotelieri sa boja najmä úbytku domácich zákazníkov. Od januára výrazne vzrástli všetky životné náklady a ľuďom zostáva čoraz menej peňazí na zábavu a rekreáciu. Veľa z tých, ktorí peniaze majú, idú na dovolenku radšej do zahraničia. Väčšina hotelierov ceny nechce meniť, definitívne sa však rozhodnú, až keď im prídu januárové účty za elektrinu a plyn.

Hotely v turistických lokalitách si nemôžu dovoliť meniť ceny ubytovania, pretože im výrazne konkurujú súkromné ubytovne. „Mnohí ponúkajú ubytovanie na súkromí už za 200 korún," hovorí Bartošová. Ak by aj bola donútená zvýšiť ceny, určite sa to nebude týkať ubytovania, ale len jedál v reštaurácii.

PETER CSERNÁK

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 21 004
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 15 174
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 058
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 591
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 345
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 6 863
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 321
  8. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 247
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 212
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 206
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu