SME

DPB testuje ekologický autobus firmy MAN

BRATISLAVA 3. februára (SITA) - Dopravný podnik Bratislava, a.s. (DPB) od 3. februára až do konca marca bezplatne testuje zapožičaný ekologický linkový autobus spoločnosti MAN. Cestujúci mestskej hromadnej ...

BRATISLAVA 3. februára (SITA) - Dopravný podnik Bratislava, a.s. (DPB) od 3. februára až do konca marca bezplatne testuje zapožičaný ekologický linkový autobus spoločnosti MAN. Cestujúci mestskej hromadnej dopravy v Bratislave budú môcť týmto autobusom na stlačený zemný plyn (CNG) počas prvých dvoch týždov testovania jazdiť zadarmo. "Chceme otestovať všetky možnosti tohto autobusu, takže bude jazdiť aj na linkách so stúpaním, ako sú Dlhé Diely a Kramáre," uviedol v utorok na tlačovej konferencii riaditeľ DPB Ján Zachar.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Model NL 313/CNG je 15-metrový autobus s výkonom 310 koní, prepravnou kapacitou 166 ľudí, pričom spĺňa ekologickú normu EEV. Vozidlá spĺňajúce normu EEV dokonca predstihujú v ekologickej oblasti vozidlá normy EURO 5, ktorá má začať platiť v roku 2009. Ako ďalej informoval riaditeľ MAN Slovakia Roman Vrabec, manažment DPB sa po exkurzii v dopravných firmách v Luxemburgu a vo výrobnom závode MAN v Norimbergu rozhodol otestovať práve tento linkový autobus. Testovacia prevádzka má umožniť objektívnejšie rozhodovanie o efektívnosti ekologickej autobusovej dopravy, pričom emisie motorov na zemný plyn sú až o 95 % nižšie ako pri naftových motoroch. Predpokladané úspory na spotrebe by mohli dosiahnuť až 30-percentnú úroveň v porovnaní s motormi používanými v súčasnosti v DPB, uviedol Zachar. Tieto úspory by mali vykompenzovať aj rozdiel medzi cenou bežného autobusu a CNG autobusu, ktorý je približne 25 až 30 percent.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Zachara by dopravný podnik chcel v budúcnosti úplne prejsť na alternatívne pohony, kam patrí aj CNG. "V súčasnosti približne 20 % z celkového objemu výkonov tvoria autobusy s motormi CNG," dodal. Plynofikácia mestskej dopravy je však pri súčasnej finančnej situácii v DPB veľmi zdĺhavá. V zahraničí štát rôznymi finančnými príspevkami, ale aj inými formami, podporuje plynofikáciu dopravných podnikov v mestách, kde hustota dopravy spôsobuje výrazné ekologické škody. "Dúfame, že sa nám na tento účel podarí získať prostriedky z fondov Európskej únie," uviedol Zachar.

MAN patrí medzi významných dodávateľov motorov pre autobusy DPB. V súčasnosti z 510 autobusov bratislavského podniku má 213 motory od nemeckého výrobcu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 82 732
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 486
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 220
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 665
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 291
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 215
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 377
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  2. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  3. Iveta Bakitová: Fínsko - 5 dní v krajine tisícich jazier v zime
  4. Irena Šimuneková: Rozhľadňa pod Klenovou
  5. Blanka Ulaherová: Pokakalsapeter, veselý cintorín, plno kaktusov a hmyz na zožratie (Mexiko 2024/2)
  6. Martin Majzlan: Icefields Parkway – Najkrajšia cesta na svete
  7. Ladislav Kucharik: Thajsko Krabi Maya Bay
  8. Dada Vozáriková: Človek by nepovedal, aké krásne sú albánske hory
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 688
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 575
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 44 585
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 576
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 437
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 12 882
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 968
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 784
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu