Cestovať za prácou na Štrbské Pleso zubačkou je luxusom
Štrbské Pleso 1. februára (TASR) - Cestovať za prácou z Tatranskej Štrby na Štrbské Pleso ozubnicovou železnicou sa stalo od januára 2004 luxusom, pretože ...
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Štrbské Pleso 1. februára (TASR) - Cestovať za prácou z Tatranskej Štrby na Štrbské Pleso ozubnicovou železnicou sa stalo od januára 2004 luxusom, pretože cestovné na niektorých úsekoch vzrástlo až o 300 %. Ľudia z podhoria reagovali pobúrene, požadovali regionálne zľavy, keďže mzdy v službách nie sú vysoké, pritom za mesačný cestovný lístok napríklad na štvorkilometrovej trati zo sídliska Lieskovec na Štrbské Pleso by mali zaplatiť namiesto 214 Sk až 800 Sk. Zaskočení cestujúci nevylučovali, že riešenie budú hľadať aj formou petície, keďže zvýšené cestovné sa netýka iba "zubačky", ale aj tatranských električiek.
Protestovať začali pragmaticky. Namiesto zubačky či električky sa rozhodli cestovať do práce autobusmi, hoci tie sú zväčša preplnené, ale lacnejšie. Ľudia z podhoria Tatier však kalkulujú s každou korunou. Radšej sa tlačia v autobusoch, ale za menej peňazí.
Na nepriaznivú situáciu v tatranskej doprave už zareagovali podnikatelia. Napríklad v Liečebnom dome Helios na Štrbskom Plese pracuje približne 150 ľudí, ktorí denne cestujú "zubačkou" z Tatranskej Štrby. Vedenie preto spoločne s hoteliermi zo Štrbského Plesa rokovalo minulý týždeň s popradskou SAD s cieľom nájsť prijateľné riešenie.
Podľa predsedu Združenia cestovného ruchu Vysoké Tatry Jozefa Bendžalu pracuje na Štrbskom Plese asi 900 ľudí, z nich približne 70 % dochádza z tejto časti podhoria. Združenie argumentuje a usiluje sa rokovať so Železničnou spoločnosťou, ktorá považuje Vysoké Tatry za turistickú oblasť. Pripúšťa však, že zvýšené cestovné je pre zamestnaných ľudí sociálne neúnosné a je pripravená tarifný systém zmeniť.