Bratislava 5. októbra (TASR) - Zintenzívniť kooperáciu riešenia dopravnej infraštruktúry pre spoločnú Európu je hlavnou témou dnešného slovensko-rakúskeho sympózia v Bratislave.
Jeho garantom sú magistráty oboch hlavných miest a zúčastňuje sa na ňom 22 odborníkov z Rakúska a 37 slovenských. Spoločne sa zamýšľajú nad koncepciou infraštruktúry, využitím podporných projektov Európskej únie a spoluprácou Bratislavy s Viedňou.
"Potrebujeme vybudovať diaľničné prepojenie ciest na sever od Viedne na reguláciu narastajúcej dopravy, pretože sme jediné hlavné mesto na svete, ktoré má v strede národný park," uviedol na dnešnej tlačovej besede mestský radca pre rozvoj mesta a dopravu mesta Viedeň Rudolf Schicker. Viedeň sa usiluje o vytvorenie euroregiónu a preto dnes začala odborné rozhovory aj v Brne a Györi.
"Pre nás je inšpirujúci systém regulácie a spoplatnenie parkovania vo Viedni, ktorým výrazne znížili automobilovú záťaž centra," uviedol riaditeľ sekcie dopravy a cestného hospodárstva z bratislavského magistrátu Vladimír Lunáček. Podľa neho naše hlavné mesto v parkovaní aj v mestskej hromadnej doprave (MHD) za Viedňou výrazne zaostáva. Čiastočné riešenie vidí v schválení súčasnej koncepcie vybudovania metra, ktorú predložili vláde SR s požiadavkou financovať výstavbu z ruského dlhu. "Ak sa to nepodarí, otázka metra bude veľmi vzdialená," dodal Lunáček.
Viedeň nám môže byť príkladom vo viacerých riešeniach MHD. Má najekologickejší autobusový park na svete - všetkých 500 autobusov je vybavených motormi na kvapalný plyn. Električková sieť vo Viedni je tretia najväčšia na svete. Všetky dopravné prostriedky (železnice, rýchlodráhy, metro, električky a autobusy) možno využívať s jednotným cestovným lístkom. Metro je chrbtovou kosťou dopravného systému. Ku koncu minulého roka malo dĺžku 62 km a 86 staníc. Denne využíva päť liniek metra približne milión ľudí.