ČSA napriek strate na leteckej linke Sliač - Praha o jej zrušení neuvažujú

Banská Bystrica 21. januára (TASR) - Priemerná vyťaženosť pravidelnej leteckej linky Praha - Sliač - Praha bola za prvé tri mesiace od jej otvorenia, ...

Banská Bystrica 21. januára (TASR) - Priemerná vyťaženosť pravidelnej leteckej linky Praha - Sliač - Praha bola za prvé tri mesiace od jej otvorenia, júl 2003, približne 35-%. V novembri a v decembri dosiahla bezmála 50 %.

Riaditeľ útvaru Českých aerolínií (ČSA) Václav Honek na dnešnom stretnutí s novinármi v Banskej Bystrici uviedol, že za toto obdobie prepravili na nej 3 400 cestujúcich. O využívanie linky prejavila záujem najmä klientela zo stredného Slovenska, ktorá si zakúpila asi štvrtinu leteniek.

Českí cestujúci, podľa predsedu predstavenstva Tatra Air, a. s., Banská Bystrica Andreja Kvasnu, ktorá túto linku spolufinancuje a organizačne zabezpečuje, predstavovali asi 18 %. Tatra Air preto začala spolupracovať s cestovnými kanceláriami (CK) v Prahe, s úmyslom propagovať toto letecké spojenie.

Honek potvrdil, že letecká linka Sliač - Praha - Sliač je v strate napriek výhodám, ktoré ČSA ponúkajú cestujúcim. Je to dôsledok aj toho, že prevádzka na nej začala veľmi rýchlo a bola trochu uponáhľaná. Strata na tejto linke však nepresiahla výšku, ktorú očakávali pred zriadením. Doterajšie výsledky sú lepšie ako predpokladali, preto zatiaľ neuvažujú o jej zrušení, alebo o obmedzení spojov. Honek očakáva, že jej klady i zápory prehodnotia po skončení hlavnej tohtoročnej leteckej sezóny, a to začiatkom októbra. Potom rozhodnú o jej ďalšom zachovaní.

Pravidelné letecké spojenie medzi Sliačom a Prahou obnovili po takmer desaťročnej odmlke 28. júla 2003. Uvedenú linku prevádzkujú ČSA 46-miestnym turbovrtuľníkovým lietadlom ATR 42. Ich partnerom je spoločnosť Tatra Air, a. s., Banská Bystrica. Úrad Banskobystrického samosprávneho kraja a mestá Zvolen, Sliač a Banská Bystrica vlastnia 35 % jej akcií. Ostatné sú v rukách privátnych akcionárov.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 10 072
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 830
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 765
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 795
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 204
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 071
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 840
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 504
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 428
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 357