ČSA napriek strate na leteckej linke Sliač - Praha o jej zrušení neuvažujú

Banská Bystrica 21. januára (TASR) - Priemerná vyťaženosť pravidelnej leteckej linky Praha - Sliač - Praha bola za prvé tri mesiace od jej otvorenia, ...

Banská Bystrica 21. januára (TASR) - Priemerná vyťaženosť pravidelnej leteckej linky Praha - Sliač - Praha bola za prvé tri mesiace od jej otvorenia, júl 2003, približne 35-%. V novembri a v decembri dosiahla bezmála 50 %.

Riaditeľ útvaru Českých aerolínií (ČSA) Václav Honek na dnešnom stretnutí s novinármi v Banskej Bystrici uviedol, že za toto obdobie prepravili na nej 3 400 cestujúcich. O využívanie linky prejavila záujem najmä klientela zo stredného Slovenska, ktorá si zakúpila asi štvrtinu leteniek.

Českí cestujúci, podľa predsedu predstavenstva Tatra Air, a. s., Banská Bystrica Andreja Kvasnu, ktorá túto linku spolufinancuje a organizačne zabezpečuje, predstavovali asi 18 %. Tatra Air preto začala spolupracovať s cestovnými kanceláriami (CK) v Prahe, s úmyslom propagovať toto letecké spojenie.

Honek potvrdil, že letecká linka Sliač - Praha - Sliač je v strate napriek výhodám, ktoré ČSA ponúkajú cestujúcim. Je to dôsledok aj toho, že prevádzka na nej začala veľmi rýchlo a bola trochu uponáhľaná. Strata na tejto linke však nepresiahla výšku, ktorú očakávali pred zriadením. Doterajšie výsledky sú lepšie ako predpokladali, preto zatiaľ neuvažujú o jej zrušení, alebo o obmedzení spojov. Honek očakáva, že jej klady i zápory prehodnotia po skončení hlavnej tohtoročnej leteckej sezóny, a to začiatkom októbra. Potom rozhodnú o jej ďalšom zachovaní.

Pravidelné letecké spojenie medzi Sliačom a Prahou obnovili po takmer desaťročnej odmlke 28. júla 2003. Uvedenú linku prevádzkujú ČSA 46-miestnym turbovrtuľníkovým lietadlom ATR 42. Ich partnerom je spoločnosť Tatra Air, a. s., Banská Bystrica. Úrad Banskobystrického samosprávneho kraja a mestá Zvolen, Sliač a Banská Bystrica vlastnia 35 % jej akcií. Ostatné sú v rukách privátnych akcionárov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  9. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  4. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  5. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  6. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  7. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  8. Slovensko spieva koledy
  9. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  10. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 56 757
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 790
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 13 182
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 953
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 683
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 777
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 947
  8. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 4 781
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 4 220
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 3 963