Dvojsedačkovú lanovku spustili do prevádzky v roku 1949 a odvtedy nebola rekonštruovaná. Jej prevádzku Štátny dráhový úrad preto povolil len do konca roka. Od nového roka zostane vo Vrátnej len jedna funkčná lanovka Vrátna Paseky.
Na výmene pôvodnej lanovky za modernejšiu sa investori a ochranári nevedia dohodnúť. Hlavným problémom je hodinová prepravná kapacita. Pre rentabilitu prevádzky a rozširovanie cestovného ruchu chce investor postaviť lanovku s výrazne vyššou prepravnou kapacitou ako doterajších 240 ľudí za hodinu. Proti tomu je Správa Národného parku Malá Fatra, do územia ktorého patrí aj Vrátna dolina.
Zastavenie lanovky bude mať nepriaznivý vplyv nielen na rozvoj cestovného ruchu, ale znamená ťažkosti aj pre záchranárov horskej služby. Podľa dobrovoľného člena Horskej služby Malá Fatra Jozefa Miča, vďaka lanovke sa mohli záchranári v zimnom období dopraviť na Chleb aj so saňami a výstrojom za 15 minút, bez lanovky im bude cesta trvať oveľa dlhšie.
„V zimnom období to pešo trvá od 1,5 do troch hodín, závisí od množstva snehu. A ísť do záchrannej akcie plne nabalený s hákmi a aj so všetkým materiálom, ktorý je na záchrannú akciu potrebný, neviem si to dostatočne dobre predstaviť. V priemere býva na hrebeni každý rok asi 10 - 15 zranení," povedal Mičo. (tasr