V Šanghaji spustili pravidelnú prevádzku nového magnetického vlaku

Peking 1. januára (TASR) - V čínskom Šanghaji dnes spustili pravidelnú prevádzku magnetického vlaku dosahujúceho rýchlosť 430 kilometrov za hodinu, ktorý ...

Peking 1. januára (TASR) - V čínskom Šanghaji dnes spustili pravidelnú prevádzku magnetického vlaku dosahujúceho rýchlosť 430 kilometrov za hodinu, ktorý vyrazil zo stanice v nádeji na lepšiu, no aj oveľa drahšiu, hromadnú dopravu.

Otvorenie prevádzky prichádza rok a deň po tom, ako sa nemecký kancelár Gerhard Schröder počas návštevy mesta zúčastnil na prvej ceste traťou postavenou nemeckými spoločnosťami.

Prvý vlak vyšiel dnes zo stanice Lung-jang s desiatimi pasažiermi, ktorí po bezpečnostnej kontrole podobnej letiskám absolvovali 30-kilometrovú cestu na medzinárodné letisko Pchu-tung za sedem minút a 20 sekúnd. Digitálne tabule im ukazovali rýchlosť súpravy.

Magnetické vlaky budú premávať denne každých 20 minút. Cena turistického lístka predstavuje 75 jüanov (asi 300 Sk), za sedadlá v luxusnej triede cestujúci zaplatia 150 jüanov (asi 600 Sk).

Projekt založený na nemeckej technológii, ktorý postavili za 1,2 miliardy dolárov (takmer 40 mld. Sk), podrobili takmer rok trvajúcim skúškam. Od inauguračnej jazdy z 31. decembra 2002, ktorej sa okrem Schrödera zúčastnil aj bývalý čínsky premiér Ču Žung-ťi, sa na vlaku počas víkendových testov viezlo okolo 200.000 ľudí.

Nemecké spoločnosti vynaložili desaťročia úsilia a miliardy dolárov pri vývoji technológie tzv. magnetickej levitácie (maglev), márne však hľadali zákazníka, pokým vedenie Šanghaja nevybralo ich systém ako spôsob zvýraznenia moderných ambícií mesta. Objavili sa však aj kritické hlasy, podľa ktorých ide o pridrahú prestíž s obmedzenou užitočnosťou.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 101
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 677
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 973
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 13 309
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 012
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 455
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 128
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 548
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 734
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 528