SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

V Šanghaji spustili pravidelnú prevádzku nového magnetického vlaku

Peking 1. januára (TASR) - V čínskom Šanghaji dnes spustili pravidelnú prevádzku magnetického vlaku dosahujúceho rýchlosť 430 kilometrov za hodinu, ktorý ...

Peking 1. januára (TASR) - V čínskom Šanghaji dnes spustili pravidelnú prevádzku magnetického vlaku dosahujúceho rýchlosť 430 kilometrov za hodinu, ktorý vyrazil zo stanice v nádeji na lepšiu, no aj oveľa drahšiu, hromadnú dopravu.

Otvorenie prevádzky prichádza rok a deň po tom, ako sa nemecký kancelár Gerhard Schröder počas návštevy mesta zúčastnil na prvej ceste traťou postavenou nemeckými spoločnosťami.

Prvý vlak vyšiel dnes zo stanice Lung-jang s desiatimi pasažiermi, ktorí po bezpečnostnej kontrole podobnej letiskám absolvovali 30-kilometrovú cestu na medzinárodné letisko Pchu-tung za sedem minút a 20 sekúnd. Digitálne tabule im ukazovali rýchlosť súpravy.

Skryť Vypnúť reklamu

Magnetické vlaky budú premávať denne každých 20 minút. Cena turistického lístka predstavuje 75 jüanov (asi 300 Sk), za sedadlá v luxusnej triede cestujúci zaplatia 150 jüanov (asi 600 Sk).

Projekt založený na nemeckej technológii, ktorý postavili za 1,2 miliardy dolárov (takmer 40 mld. Sk), podrobili takmer rok trvajúcim skúškam. Od inauguračnej jazdy z 31. decembra 2002, ktorej sa okrem Schrödera zúčastnil aj bývalý čínsky premiér Ču Žung-ťi, sa na vlaku počas víkendových testov viezlo okolo 200.000 ľudí.

Nemecké spoločnosti vynaložili desaťročia úsilia a miliardy dolárov pri vývoji technológie tzv. magnetickej levitácie (maglev), márne však hľadali zákazníka, pokým vedenie Šanghaja nevybralo ich systém ako spôsob zvýraznenia moderných ambícií mesta. Objavili sa však aj kritické hlasy, podľa ktorých ide o pridrahú prestíž s obmedzenou užitočnosťou.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 504
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 072
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 939
  4. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 16 456
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 516
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 765
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 072
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 874
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 728
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 058
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu