SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Pivní turisti majú zachrániť malé české pivovary

Zlín 30. septembra (TASR) - Malé pivovary, za ktoré sa považujú výrobcovia s výrobou do 200 tisíc hektolitrov ročne, si chcú udržať svoje miesto na ...

Zlín 30. septembra (TASR) - Malé pivovary, za ktoré sa považujú výrobcovia s výrobou do 200 tisíc hektolitrov ročne, si chcú udržať svoje miesto na českom trhu. Jeden z projektov, o ktorom premýšľajú, je pivná turistika. "Chceme nalákať turistov, aby k nám prišli nielen za dobrým pivom, ale tiež za neopakovateľnou domáckou atmosférou malých pivovarov, ktorú inde nenájdu," povedal riaditeľ Pivovaru Černá Hora Ivo Štorek.

Český zväz malých nezávislých pivovarov sa nechce zmieriť so zlými vyhliadkami, ktoré pivovarom predpovedajú, ale využiť všetky možnosti na zachovanie ich existencie. V minulých dňoch vznikla pracovná skupina, ktorá pracuje na legislatíve pre ochranu trhu. "Musí byť jasne určené, čo sa smie a čo nie. Napríklad, čo sa považuje za dumpingové ceny, aké môže byť vybavenie pivární a ďalšie," povedal prezident zväzu Jiří Fus. Podľa neho nemajú pivovary na trhu jednoduchú pozíciu. Ceny výrobkov nemôžu rásť takým tempom, akým sa ročne zvyšujú ceny surovín, rastú náklady na energiu, na čistenie odpadovej vody. "Šetríme náklady, aby sme neurobili z národného nápoja luxus. Nikdy nemôžeme preskočiť ceny veľkých pivovarov," uviedol s tým, že vyššiu cenu si môžu dovoliť len pri špeciálnych pivách.

Skryť Vypnúť reklamu

Malé pivovary navyše budú pod veľkým tlakom po vstupe do Európskej únie. "Čistiarne odpadových vôd musia zodpovedať európskym normám, potrubie na výrobu musí byť nerezové a to všetko stojí peniaze," dodal J. Fus.

Informoval o tom český denník Pražské slovo.

* pop zll

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 611
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 457
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 891
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 245
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 220
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 653
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 940
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 829
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 651
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 657
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu