Zlín 30. septembra (TASR) - Malé pivovary, za ktoré sa považujú výrobcovia s výrobou do 200 tisíc hektolitrov ročne, si chcú udržať svoje miesto na českom trhu. Jeden z projektov, o ktorom premýšľajú, je pivná turistika. "Chceme nalákať turistov, aby k nám prišli nielen za dobrým pivom, ale tiež za neopakovateľnou domáckou atmosférou malých pivovarov, ktorú inde nenájdu," povedal riaditeľ Pivovaru Černá Hora Ivo Štorek.
Český zväz malých nezávislých pivovarov sa nechce zmieriť so zlými vyhliadkami, ktoré pivovarom predpovedajú, ale využiť všetky možnosti na zachovanie ich existencie. V minulých dňoch vznikla pracovná skupina, ktorá pracuje na legislatíve pre ochranu trhu. "Musí byť jasne určené, čo sa smie a čo nie. Napríklad, čo sa považuje za dumpingové ceny, aké môže byť vybavenie pivární a ďalšie," povedal prezident zväzu Jiří Fus. Podľa neho nemajú pivovary na trhu jednoduchú pozíciu. Ceny výrobkov nemôžu rásť takým tempom, akým sa ročne zvyšujú ceny surovín, rastú náklady na energiu, na čistenie odpadovej vody. "Šetríme náklady, aby sme neurobili z národného nápoja luxus. Nikdy nemôžeme preskočiť ceny veľkých pivovarov," uviedol s tým, že vyššiu cenu si môžu dovoliť len pri špeciálnych pivách.
Malé pivovary navyše budú pod veľkým tlakom po vstupe do Európskej únie. "Čistiarne odpadových vôd musia zodpovedať európskym normám, potrubie na výrobu musí byť nerezové a to všetko stojí peniaze," dodal J. Fus.
Informoval o tom český denník Pražské slovo.
* pop zll