SME
Piatok, 2. december, 2022 | Meniny má Bibiána

Mýto pre nákladné autá na nemeckých diaľniciach bude 9 až 12 centov za 1 km

Bratislava 3. decembra (TASR) - Nemecká firma Toll Collect koncom augusta 2003 spustila úvodnú fázu prvého elektronického systému na výber mýta na nemeckých ...

Bratislava 3. decembra (TASR) - Nemecká firma Toll Collect koncom augusta 2003 spustila úvodnú fázu prvého elektronického systému na výber mýta na nemeckých diaľniciach, ktoré budú v závislosti od počtu odjazdených kilometrov povinne platiť domáce i zahraničné nákladné autá s hmotnosťou nad 12 ton.

Výška mýtneho bude závisieť od počtu náprav, emisií škodlivých látok a prvý raz aj od množstva najazdených kilometrov. Platcami týchto poplatkov budú dopravcovia, špeditéri a logistici. "Výška mýta bude 9 až 12 centov na kilometer. Kto viac najazdí, ten bude aj viac platiť," uviedol vedúci oddelenia pre tlač a prácu s verejnosťou nemeckej firmy Toll Collect GmbH Hans-Christian Maass. Spolu s ďalšími odborníkmi v rámci informačnej kampane o projekte v krajinách strednej Európy prezentoval dnes zmienený systém v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu

Po odstránení v súčasnosti ešte pretrvávajúcich technických nedostatkov kritériá prevádzkovania systému posúdi nezávislá expertná skupina. Ak nebude mať pripomienky, nemecký Spolkový úrad pre nákladnú dopravu vydá predbežné rozhodnutie o spustení elektronického systému na výber mýtneho. H. Maass ešte nevedel konkretizovať dátum sfunkčnenia systému respektíve prvý deň výberu mýtneho, ktoré sa realizuje v zmysle zákona o mýtnom na diaľniciach.

Podľa jeho slov užívateľ nemeckých diaľnic bude mať tri možnosti prístupu k mýtnemu systému: automatické zavedenie prostredníctvom príslušného prístroja zabudovaného v aute, ďalej napojenie sa na internet alebo na jeden z 3 500 terminálov. Ten užívateľ cestnej siete, ktorý pôjde po diaľnici iba zriedka alebo jednorazovo formou tranzitu, sa bude môcť vďaka komunikácii s operátorom zapojiť cez internet alebo si môže kúpiť lístky na termináli. Sieť terminálov bude inštalovaná na čerpacích staniciach, autoparkoch a odpočívadlách.

SkryťVypnúť reklamu

Cestná sieť, podliehajúca v Nemecku spoplatneniu, predstavuje 12 000 km spolkových diaľnic, 2 213 diaľničných privádzačov a 251 krížení diaľnic.

V intenciách spomínaného zákona Spolkové ministerstvo dopravy, výstavby a bývania vyhlásilo tender na dodávateľa spomínaného elektronického systému na výber mýtneho za používanie diaľnic. Víťazom tendra sa na jeseň 2002 stala firma Toll Collect, ktorá bude zriaďovateľom a prevádzkovateľom tohto systému.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zimná ríša divov Maďarska
  2. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  3. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  4. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  5. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  6. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. V dôsledku nadmerného užívania alkoholu umiera čoraz viac ľudí
  2. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  3. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  4. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  5. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  6. Zimná ríša divov Maďarska
  7. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  8. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 11 949
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 4 846
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 4 071
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 3 418
  5. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 2 819
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 949
  7. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 414
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 130
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Kamenné tváre a Obelisk
  2. Soňa Fröhlichová: Jazero Powell – najkrajšie priehradové jazero v USA, deň číslo 6
  3. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť piata-Tirana
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
  5. Aleš Tvrdý: Južná Amerika
  6. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť štvrtá- Skaderské jazero a príchod na albánske pobrežie
  7. Soňa Fröhlichová: Grand Canyon –⁠ jeden z najkrajších prírodných divov sveta, deň číslo 4
  8. Aleš Tvrdý: Cestovateľ
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 240 959
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 789
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 195
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 6 189
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 401
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 431
  7. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 176
  8. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 1 974
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu