SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Rakúsko sprísni kontrolu kamiónov na hraniciach

VIEDEŇ - Rakúsko posilní kontroly kamiónov na svojom území po tom, ako Brusel zmiernil pravidlá o obmedzení špecifického tranzitu v alpskom štáte. Informovala o tom tlačová agentúra AFP s odvolaním sa na vyhlásenie rakúskeho vicekancelára Huberta Gorbacha

.

Sprostredkovací výbor medzi Európskym parlamentom a Európskou komisiou schválil v utorok večer definitívne stanovisko, ktoré znamená porážku pre Rakúsko v spore o narastajúci tranzit kamiónov cez jeho územie. Gorbach pre rakúsky rozhlas vyhlásil, že ak bude viac kamiónov prichádzať na územie alpskej krajiny, najmä zastaraných a prevažne zo strednej a východnej Európy, potom budú musieť aj viac kontrolovať.

Už v piatok Gorbach konštatoval, že kontroly kamiónov prechádzajúcich cez rakúske územie sa 10-násobne zvýšia zo súčasných 4000 ročne na 40 000. Zmienil sa aj o tom, že Viedeň by mohla podať sťažnosť proti rozhodnutiu EÚ. „Vyčerpáme všetky právne možnosti" a ako jednu z nich uviedol aj procedúru na Európskom súdnom dvore.

Skryť Vypnúť reklamu

Európska komisia a parlament sa napriek nesúhlasu Viedne dohodli, že od 1. januára 2004 sa zmierni systém ekobodov, obmedzujúci kamiónovú dopravu cez Rakúsko. Systém platný do 31. decembra tohto roku obmedzoval tranzit kamiónov na 1,7 milióna vozidiel ročne. Systém ekobodov sa zaviedol dočasne v roku 1995, keď sa Rakúsko stalo členským štátom EÚ.

V posledných mesiacoch sa situácia na rakúskych hraniciach veľmi skomplikovala. Vodiči kamiónov sa sťažujú, že tam musia vyčkávať dlhé hodiny a rakúski colníci ich úmyselne kontrolujú veľmi podrobne a vybavujú zdĺhavo.

(tasr)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 562
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 850
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 656
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 289
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 393
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 381
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 293
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 309
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 299
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 484
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu