Taliani: Radšej s autom v zápche, ako cestovať hromadnou dopravou

Rím 24. novembra (TASR) - Radšej s autom v zápche, ako v autobuse: takto znie motto Talianov, ktorí sa v porovnaní s väčšinou Európanov čoraz častejšie ...

Rím 24. novembra (TASR) - Radšej s autom v zápche, ako v autobuse: takto znie motto Talianov, ktorí sa v porovnaní s väčšinou Európanov čoraz častejšie vzdávajú cestovania verejnou dopravou v prospech súkromných áut.

V porovnaní s európskym trendom používajú Taliani auto dvojnásobne viac, ako pred 30 rokmi. Každý občan strávi za volantom svojho tátoša priemerne 56 minút denne, vyplýva zo štúdie spolku na ochranu životného prostredia Legambiente.

Každý Talian ročne nastupuje do vozidla verejnej hromadnej dopravy v priemere 83-krát, pričom pred desiatimi rokmi to ešte bolo 95-krát.

V 79 zo 103 väčších miest Talianska jazdí každý obyvateľ menej ako jedenkrát týždenne verejnou dopravou. Počet cestujúcich využívajúcich mestskú hromadnú dopravu tak v uplynulom roku klesol. V Ríme sa naopak čoraz častejšie využíva metro, autobusy, alebo električky.

Autobusy v Taliansku chodia čoraz pomalšie, pričom v priemere dosahujú rýchlosť 16,4 kilometra za hodinu. V Miláne je to len 13,5 km/h. "Bicykel je rýchlejší," komentovali zostavovatelia štúdie. V severotalianskom meste Ravenna je však situácia lepšia, autobusy tu jazdia priemernou "rekordnou" rýchlosťou 27 km/h.

Taliansko je spolu s Luxemburskom členský štát EÚ s najväčším počtom áut na hlavu. Na 100 obyvateľov tu pripadá 688,7 auta.

V Taliansku za posledných 15 rokov vzrástol aj počet áut a motoriek a to v priemere o 2,7 percenta ročne. Ak bolo v roku 1985 na cestách 27,28 milióna áut, v roku 2002 to už bolo 42,95 milióna.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 318
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 3 895
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 468
  4. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 197
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 579
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 543
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 393
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 044
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 775
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 765