SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Taliani: Radšej s autom v zápche, ako cestovať hromadnou dopravou

Rím 24. novembra (TASR) - Radšej s autom v zápche, ako v autobuse: takto znie motto Talianov, ktorí sa v porovnaní s väčšinou Európanov čoraz častejšie ...

Rím 24. novembra (TASR) - Radšej s autom v zápche, ako v autobuse: takto znie motto Talianov, ktorí sa v porovnaní s väčšinou Európanov čoraz častejšie vzdávajú cestovania verejnou dopravou v prospech súkromných áut.

V porovnaní s európskym trendom používajú Taliani auto dvojnásobne viac, ako pred 30 rokmi. Každý občan strávi za volantom svojho tátoša priemerne 56 minút denne, vyplýva zo štúdie spolku na ochranu životného prostredia Legambiente.

Každý Talian ročne nastupuje do vozidla verejnej hromadnej dopravy v priemere 83-krát, pričom pred desiatimi rokmi to ešte bolo 95-krát.

Skryť Vypnúť reklamu

V 79 zo 103 väčších miest Talianska jazdí každý obyvateľ menej ako jedenkrát týždenne verejnou dopravou. Počet cestujúcich využívajúcich mestskú hromadnú dopravu tak v uplynulom roku klesol. V Ríme sa naopak čoraz častejšie využíva metro, autobusy, alebo električky.

Autobusy v Taliansku chodia čoraz pomalšie, pričom v priemere dosahujú rýchlosť 16,4 kilometra za hodinu. V Miláne je to len 13,5 km/h. "Bicykel je rýchlejší," komentovali zostavovatelia štúdie. V severotalianskom meste Ravenna je však situácia lepšia, autobusy tu jazdia priemernou "rekordnou" rýchlosťou 27 km/h.

Taliansko je spolu s Luxemburskom členský štát EÚ s najväčším počtom áut na hlavu. Na 100 obyvateľov tu pripadá 688,7 auta.

V Taliansku za posledných 15 rokov vzrástol aj počet áut a motoriek a to v priemere o 2,7 percenta ročne. Ak bolo v roku 1985 na cestách 27,28 milióna áut, v roku 2002 to už bolo 42,95 milióna.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 652
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 819
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 512
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 213
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 783
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 215
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 645
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 457
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 219
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 072
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu