Kampaň Bezpečnosť na cestách, organizovaná SČK, zaznamenáva v SR úspech

Bratislava 11. novembra (TASR) - Kampaň Bezpečnosť na cestách a prvá pomoc, do ktorej sa tento rok Slovenský červený kríž (SČK) prvýkrát oficiálne zapojil, ...

Bratislava 11. novembra (TASR) - Kampaň Bezpečnosť na cestách a prvá pomoc, do ktorej sa tento rok Slovenský červený kríž (SČK) prvýkrát oficiálne zapojil, zaznamenáva úspechy. Jej poslaním je naučiť deti nebáť sa vziať na seba zodpovednosť a pohotovo, bez strachu vykonať správne úkony potrebné na záchranu života.

Oficiálne sa kampaň začala 13. septembra na Svetový deň prvej pomoci, skončí sa pravdepodobne na Svetový deň zdravia 7. apríla 2004. Inicioval ju Sekretariát Červeného kríža (ČK) pri Európskej únii (EÚ) v Bruseli.

Do akcií k Svetovému dňu prvej pomoci sa zapojilo 445 dobrovoľníkov SČK a 178 pracovníkov SČK, uvádza hodnotiaca správa SČK, ktorú TASR poskytla špecialistka pre styk s verejnosťou a médiami SČK Margita Škrabálková. Deti sa hravou formou učia základné pravidlá cestnej premávky, ako sa chrániť počas jazdy na kolieskových korčuliach, oboznámia sa s potrebou používať prilbu počas jazdy na bicykli a pod. Ako účastníci simulovaných dopravných nehôd by deti mali dokázať poskytnúť prvú pomoc.

Osveta poskytovania prvej pomoci má na Slovensku mnohoročnú tradíciu. Dokazujú to súťaže Hliadok mladých zdravotníkov (HMZ) SČK I. a II. stupňa o poskytovaní prvej pomoci, na ktorých sa každú jar a leto zúčastňujú žiaci z celého Slovenska. V tomto roku sa na súťažiach HMZ I. a II. stupňa v máji a júni zúčastnilo v SR 4586 žiakov a 771 učiteľov. Na organizácii súťaží sa podieľalo 875 dobrovoľníkov a 155 pracovníkov SČK.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  3. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  4. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  5. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  6. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  7. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli
  9. Naša freestyle kajakárka: na majstrovstvá ideme tri baby
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70%
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  5. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  6. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  7. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  8. Atos predstavil najúplnejšie 4G a LTE komunikačné riešenie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 614
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 060
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 715
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 167
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 012
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 5 156
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 338
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 4 228
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 491
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 134