SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Nový štrajk rakúskych železničiarov bude dlhší ako 12 hodín

Viedeň 10. novembra (TASR) - Nový "varovný štrajk" rakúskych železničiarov bude podľa šéfa odborov Wilhelma Haberzettla určite dlhší ako minulotýždňový ...

Viedeň 10. novembra (TASR) - Nový "varovný štrajk" rakúskych železničiarov bude podľa šéfa odborov Wilhelma Haberzettla určite dlhší ako minulotýždňový štrajk, takže bude trvať viac ako 12 hodín. O tom, kedy sa presne štrajk začne, sa odborári ešte radia.

Špekuluje sa, že vlaky by sa mohli znova zastaviť už v utorok poobede. Haberzettlovo vyhlásenie, že železničný štrajk možno spustiť v priebehu niekoľkých hodín, nie je v súlade s prípadným začiatkom štrajku v stredu.

Podľa rakúskeho ministra dopravy Huberta Gorbacha však štrajk nič nezmení na základných bodoch reformy železníc, ktorá protesty vyvolala. Minister sa nazdáva, že "v demokracii je bežné, ak majú odbory a vláda inú mienku", a dúfa, že protesty, ktoré škodia najviac samotnému podniku, sa "udržia v medziach".

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa ministra dopravy sa rokovania medzi oboma stranami zmenili na vecný konštruktívny dialóg. Všetci vraj chcú, aby sa zlepšila konkurencieschopnosť železníc. Rakúska vláda rezignovala na plánované zrušenie ochrany zamestnancov do 40 rokov pred výpoveďou. Okrem toho podľa štátneho tajomníka ministerstva dopravy Kukacku vláda navrhla nebrať do úvahy oblasť schémy platov, náhrady nákladov a pracovného času z nového pracovného práva a regulovať ich kolektívnou zmluvou medzi predstavenstvom a odbormi. Tento návrh však šéf odborárov Haberzettl zamietol a žiada, aby vláda všeobecne nezasahovala do platného pracovného práva. Odbory nesúhlasia ani s rozdelením železníc do 4 akciových spoločností a navrhujú rozdeliť podnik len na spoločnosť pre odbyt a spoločnosť pre infraštruktúru, ktoré by zastrešil silný holding.

Skryť Vypnúť reklamu

Informovala o tom rakúska agentúra APA.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 32 656
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 31 171
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 444
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 239
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 800
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 608
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 237
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 843
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 538
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 748
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu