SME

Z Bratislavy budú od decembra lietať aerolinky Cirrus,od mája i AustrianAirlines

Bratislava 7. novembra (TASR) - Pravidelné letecké spojenia z Bratislavy do Bruselu, Londýna a Paríža plánuje od mája budúceho roka odštartovať rakúska ...

Bratislava 7. novembra (TASR) - Pravidelné letecké spojenia z Bratislavy do Bruselu, Londýna a Paríža plánuje od mája budúceho roka odštartovať rakúska spoločnosť Austrian Airlines.

Do Frankfurtu nad Mohanom z Bratislavy začne od 1. decembra tohto roka sedemkrát týždenne lietať nemecká Cirrus Airlines. Ako TASR uviedol prevádzkový riaditeľ letiska Bratislava Juraj Mitka, Cirrus bude pasažierov zvážať do Frankfurtu, aby im umožnil prestupy na ďalšie lety v rámci skupiny Lufthansa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Londýn, Paríž a Brusel hodlajú rakúske aerolinky nalietavať denne prostredníctvom veľkokapacitného Boeingu 737. "Klientom chceme ponúknuť konkurenčné ceny prispôsobené miestnemu trhu, cestujúci budú mať okrem toho možnosť kombinovať priamy let z Bratislavy so spiatočným letom do Viedne," uviedol viceprezident Austrian Airlines pre marketing Josef E. Burger.

SkryťVypnúť reklamu

V súčasnosti lieta z Bratislavy do Londýna päťkrát týždenne a. s. SkyEurope Airlines, ktorá okrem toho prevádzkuje aj spojenie do Paríža - rovnako päťkrát do týždňa. Linku do Bruselu otvorili Slovenské aerolínie (SA) 27. októbra tohto roka, lietajú na nej trikrát týždenne. Ešte pred vstupom Austrian Airlines na trh chcú aj oni otvoriť jednu z destinácií Paríž, Londýn, ale informáciu ktorú, nechcel hovorca SA Marek Reviľák zo strategických dôvodov zverejniť. "Iniciatíva Austrian Airlines posilní letovú prevádzku z bratislavského letiska. My si s nimi sily radi zmeriame, urobíme všetko pre to, aby ľudia používali na prepravu slovenské spoločnosti," dodal M. Reviľák.

Záujem Austrian Airlines o prevádzku z Bratislavy potvrdzuje podľa generálneho riaditeľa SkyEurope Christiana Mandla víziu a stratégiu SkyEurope, ktorá už na uvedené vsadila. Pripomenul však, že cestujúci pôjdu na Slovensku za tým dopravcom, ktorý im ponúkne nižšie ceny. "Tie môže rakúska spoločnosť ponúknuť len vtedy, ak bude dlhodobo dosahovať nízke náklady ako SkyEurope," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Slovenský letecký trh je podľa J. Mitku schopný absorbovať maximálne dva denné lety do európskych metropol. Ak by ich letecké spoločnosti prevádzkovali viac, napríklad päť, niektoré z nich by museli ich prevádzku v krátkom čase ukončiť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 385
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 600
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 561
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 250
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 911
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 796
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 355
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 742
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Irena Šimuneková: Čriepky z Bojníc
  2. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pri pohľadoch na vysoké veže
  3. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  4. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  8. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 312
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 203
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 464
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 7 683
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 214
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 282
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 799
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 375
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu