SME
Pondelok, 28. november, 2022 | Meniny má Henrieta

Slovenské aerolínie sa rozhodujú medzi tromi typmi lietadiel

BRATISLAVA 16. októbra (SITA) - Slovenské aerolínie (SA) sa ešte definitívne nerozhodli, aký typ lietadla v budúcnosti obstarajú. Podľa hovorcu SA Mareka Reviľáka sa spoločnosť rozhoduje medzi Boeingom, ...

BRATISLAVA 16. októbra (SITA) - Slovenské aerolínie (SA) sa ešte definitívne nerozhodli, aký typ lietadla v budúcnosti obstarajú. Podľa hovorcu SA Mareka Reviľáka sa spoločnosť rozhoduje medzi Boeingom, Airbusom ale aj Fokkerom. "Výhoda Boeingu je v tom, že naše posádky aj technická obsluha sú na tieto stroje vyškolené," dodal Reviľák.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa hovorcu SA však aerolínie ešte definitívne o kúpe nového lietadla nerozhodli, takže do konca roka budú lietať iba s Boeingom, ktorý teraz vlastnia. Ako dodal Reviľák, ďalšie lietadlo kúpia iba v prípade, ak uvidia potenciál jeho vyťaženia. "Nové lietadlá však nebudeme kupovať do majetku spoločnosti, ale vezmeme ich na operatívny a finančný lízing. Je to bežný postup leteckých spoločností," uviedol Reviľák.

SkryťVypnúť reklamu

Valné zhromaždenie SA schválilo predaj troch lietadiel typu TU-154M za 9,05 mil. USD českej spoločnosti TKC Praha. Ponuka tejto spoločnosti bola spomedzi štyroch účastníkov tendra na predaj lietadiel najvyššia. Všetky tri Tupolevy boli vyrobené v rokoch 1997 až 1998, pričom sú vybavené americkou avionikou a predstavujú najmodernejšiu verziu tohto typu lietadla. Podľa SA však okrem dvakrát vyššej spotreby v porovnaní s lietadlami typu Boeing 737-300 tiež nespĺňajú ekologické normy krajín Európskej únie, najmä čo sa týka hlučnosti motorov.

V budúcom roku rátajú SA z postupným zvyšovaním objemu pravidelnej leteckej prepravy, pričom plánujú dosiahnuť dvojnásobný počet cestujúcich na týchto linkách. V oblasti charterových letov chcú v ďalšom roku SA prepraviť minimálne rovnaké množstvo cestujúcich ako tento rok. V tomto roku prepravili aerolínie do začiatku októbra viac než 211 tisíc pasažierov, z toho vyše dve tretiny tvorili práve cestujúci v nepravidelnej doprave.

SkryťVypnúť reklamu

Slovenské aerolínie vznikli v roku 1995. Letecká spoločnosť zrealizovala v minulom roku 1 913 letov, na ktorých prepravila takmer 151 tis. pasažierov. Až 130 tis. cestujúcich prepravila spoločnosť na nepravidelných linkách. Vlani sa uskutočnilo 961 charterových letov. Od 27. októbra budú SA okrem doteraz prevádzkovaných spojení trikrát do týždňa lietať z Bratislavy do Bruselu.


(1 USD = 35,255 SKK)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  3. Univerzita Komenského v Bratislave: Výzva prijatá!
  4. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť
  5. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  6. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  7. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz.
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  2. Aby ste si pri príprave vianočných dobrôt spievali od radosti
  3. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  4. Statute of limitations in consumer relations
  5. As prices rise, purchasing the right office is essential
  6. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  7. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  8. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 28 666
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 8 572
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 879
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 4 625
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 693
  6. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 637
  7. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 043
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 866
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Kamenné tváre a Obelisk
  2. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť piata-Tirana
  3. Soňa Fröhlichová: Jazero Powell – najkrajšie priehradové jazero v USA, deň číslo 6
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
  5. Aleš Tvrdý: Južná Amerika
  6. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť štvrtá- Skaderské jazero a príchod na albánske pobrežie
  7. Soňa Fröhlichová: Grand Canyon –⁠ jeden z najkrajších prírodných divov sveta, deň číslo 4
  8. Aleš Tvrdý: Cestovateľ
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 48 994
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 576
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 113
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 352
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 4 264
  6. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 016
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 995
  8. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 699
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu