SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Členské krajiny za bezpečnejšie tunely bez veľkých investícií

BRUSEL 9. októbra (SITA/APA) - Cestné tunely musia byť bezpečnejšie, v tom sú členské krajiny aj Európsky parlament (EP) zajedno. Nemienia však prijať návrh Európskej komisie (EK) z januára, ktorý predpokladal ...

BRUSEL 9. októbra (SITA/APA) - Cestné tunely musia byť bezpečnejšie, v tom sú členské krajiny aj Európsky parlament (EP) zajedno. Nemienia však prijať návrh Európskej komisie (EK) z januára, ktorý predpokladal použitie obrovských investícií pri modernizácii tunelov. Namiesto toho sa členské krajiny zaviazali k lepšiemu cestnému značeniu, osvetleniu, k zvýšenej kontrole tunelov, ako aj k zlepšeniu informovanosti verejnosti, čo by malo napomôcť tomu, aby boli tunely v budúcnosti menej nebezpečné.

Podpredsedníčka EK pre dopravu a energetiku Loyola de Palacio označila v januári tunely za pascu, z ktorej nie je pri nehode únik. Preto je v priebehu nasledujúcich 10 rokov potrebné zmodernizovať všetkých 512 najdôležitejších cestných tunelov dlhších ako 500 m. Ďalej treba jednosmerné tunely prebudovať na dvojsmerné, čo by stálo asi 6,3 miliárd eur. Väčšina týchto tunelov sa nachádza v Taliansku a viac ako 10 % v Rakúsku.

Skryť Vypnúť reklamu

Ministri dopravy EÚ sa vo štvrtok stretnú v Luxemburgu, aby sa dohodli na spoločnom stanovisku. Členské krajiny súhlasili s 10 rokmi na prebudovanie tunelov, Rakúsko a Taliansko dostanú 15 rokov. V ten istý deň by mal o návrhu hlasovať aj EP.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 543
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 833
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 663
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 293
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 374
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 377
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 291
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 308
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 299
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 487
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu