Turisti si v Tatrách hľadali lacnejšie ubytovanie

Plné turistické chodníky aj parkoviská, cudzie jazyky. Vysoké Tatry zažili pomerne úspešnú sezónu, no priemerná obsadenosť hotelov a penziónov klesla oproti vlaňajšku o osem percent. „Ľudí v Tatrách bolo dosť, ale hotely pocítili najmä v júli pokles.


FOTO SME - ARCHÍV

August už bol taký istý ako vlani. Len začiatok sezóny bol veľmi rozpačitý,“ hovorí riaditeľka Združenia cestovného ruchu Vysoké Tatry Bibiana Dzurillová. Niektorí turisti podľa nej išli bývať radšej do lacnejších penziónov, podnájmov a rekreačných zariadení v podhorských oblastiach. Vlani mali hotelieri priamo vo Vysokých Tatrách mimoriadne vydarenú letnú sezónu, v zime však prišlo zhruba o10 – 15 percent menej ľudí ako rok predtým.

„Celosvetový cestovný ruch išiel trochu dole vinou celého komplexu príčin – vojna v Iraku, hrozba SARS, nehody autobusov, lietadiel. U nás bol problém najmä so zvyšovaním daní a tým aj cien a veľa ľudí určite dlho rozmýšľalo, či vôbec na dovolenky pôjdu,“ hovorí Dzurillová.

Trochu menej ľudí bolo aj v reštauráciách.

Tento rok boli ešte na konci augusta turistické chodníky preplnené, kamenným chodníkom zo Štrbského plesa k Popradskému plesu išli zástupy ľudí. Problém je s cenami. Slušnejší podnikatelia sa trochu hnevajú na tých najmä pri Štrbskom plese a okolí, že turistov zdierajú.

Ešte horšie je pri Popradskom plese. V bufete stála v auguste pollitrová malinovka 55 korún (v centre Bratislavy stojí rovnaká od 20 do 25 korún). Pri niektorých hoteloch musia návštevníci súkromnej bezpečnostnej službe zaplatiť parkovné, no hneď ako opustia autom hotelové parkovisko a idú do inej časti Vysokých Tatier, zaplatia ďalších 160 korún na mestskom parkovisku.

Služby sú stále dosť slabé, mnohí podnikatelia zatvárajú obchodíky a bufety okolo piatej popoludní, keď sa v Tatrách stále korzuje.

Lepšiu sezónu ako hotelieri mali Tatranské lanové dráhy. Najmä z Tatranskej Lomnice na Skalnaté pleso jazdilo veľa ľudí napriek cene 350 korún za jeden obojsmerný lístok, čo je pri štvorčlennej rodine značný zásah do dovolenkového rozpočtu. Ak chce ísť turista zo Skalnatého plesa vyššie – visutou lanovkou na Lomnický štít, priplatí ďalších 420 korún.

V auguste Tatranské lanové dráhy prepravili až o dvadsať percent viac turistov ako vlani. „V júni a auguste sme mali viac turistov, v júli bol len veľmi malý prepad, takže celkovo sme mali o dosť lepšiu sezónu ako vlani,“ hovorí riaditeľ dráh Dušan Slavkovský, podľa ktorého dopadla letná sezóna nad očakávanie. Len v auguste z Tatranskej Lomnice na Skalnaté pleso dopravili o 18-tisíc ľudí viac ako vlani a oproti letu spred dvoch rokov bol na Pozemnej lanovej dráhe zo Starého Smokovca na Hrebienok nárast dvojnásobný.

„Ťažko povedať, aká bude zima, my nemáme technický sneh, takže prognóza sa urobiť nedá, ale s lístkami by sme nemali ísť hore. Neponúkame nič nové, nemal by byť dôvod dvíhať ceny. Jedine, ak pôjde výrazne hore cena za elektrinu,“ povedal Dušan Slavkovský.

RICHARD FILIPKO

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 218
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 23 999
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 510
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 519
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 016
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 521
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 4 055
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 209
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 963
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 2 957