Hotelieri zaznamenali pokles návštevnosti

VYSOKÉ TATRY 30. septembra (SITA) – Priemerná obsadenosť ubytovacích zariadení počas leta vo Vysokých Tatrách dosiahla 83,4 percenta, čo predstavuje pokles o osem percent v porovnaní s minuloročnou letnou ...

VYSOKÉ TATRY 30. septembra (SITA) – Priemerná obsadenosť ubytovacích zariadení počas leta vo Vysokých Tatrách dosiahla 83,4 percenta, čo predstavuje pokles o osem percent v porovnaní s minuloročnou letnou sezónou. Priemerná obsadenosť ubytovacích zariadení v júli 2003 bola 78,3 percenta, v auguste 88,5 percenta. Najviac obsadené boli ubytovacie zariadenia vo Vysokých Tatrách od 15. júla do konca augusta. "Obsadenosť v septembri sa pohybuje od 57 do 65 percent, čo je príznakom toho, že sa začala mimosezóna," informovala SITA riaditeľka Združenia cestovného ruchu Vysoké Tatry Bibiána Dzurillová. Priemerná dĺžka pobytu približne päť dní počas leta je na úrovni letnej sezóny 2002.

Vysoké Tatry zaznamenali pokles návštevnosti napriek tomu, že boli dobre pripravené. Po rokoch stúpajúceho záujmu domácich turistov o Tatry sa ich začalo objavovať čoraz menej. Pokles tržieb pocítili aj poskytovatelia reštauračných a doplnkových služieb. Jednou z hlavných príčin bol podľa B. Dzurillovej rast cien energií, zvýšenie DPH a rast spotrebnej dane, čo sa odzrkadlilo na cenách služieb a ako potvrdzujú mnohí domáci návštevníci, "našinec si nemôže dovoliť dovolenku ani na Slovensku“. Po analýze sa ukazuje nárast českej klientely. Veľký vplyv na zvýšený záujem českých turistov o Tatry mal vývoj kurzu českej koruny. "Tatry sa stali opäť lákadlom pre českých návštevníkov,“ uviedla B. Dzurillová. Potvrdzuje to aj prieskum ZCR, podľa ktorého českí turisti tvorili takmer tretinu klientely ubytovacích zariadení. Približne 21 percent návštevníkov Vysokých Tatier prišlo z Poľska. Slováci tvorili v júli len 14 a v auguste približne 17 percent klientely. Významnú skupinu návštevníkov tvorili Nemci. Vzrástol aj podiel Maďarov, ktorí v júli tvorili takmer sedem a v auguste takmer šesť percent klientely. Návštevníci z krajín bývalého Sovietskeho zväzu tvorili približne šesť percent ubytovaných hostí. Menšiu časť klientely tvorili Belgičania, Holanďania a turisti z Veľkej

ZCR vykonalo prieskum na vzorke 15 hotelov, 10 penziónov, sedem privátov, štyroch rekreačných zariadení, troch autokempingov a troch vysokohorských chát vo Vysokých Tatrách.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 693
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 484
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 008
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 510
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 581
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 336
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 315
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 086
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 999
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 886