Grafikon obnovenej lokálky je nevyhovujúci

TRENČÍN - Zrušenie 25 stratových regionálnych železničných tratí zdvihlo na začiatku roka vlnu nespokojnosti v radoch železničiarov.


Ľuďom, ktorí lokálku z Trenčína do Chynorian využívali v minulosti, nesedia termíny. FOTO SME - DARIUS IVAN

Rozhodnutie vedenia Železničnej spoločnosti o zrušení osobnej dopravy na týchto tratiach prerástlo vo februári do trojdňového štrajku železničiarov. Ten spôsobil stratu 66,5 milióna na nákladnej a takmer 17 miliónov na osobnej doprave.

Železničná spoločnosť v polovici júna obnovila premávku na deviatich lokálkach. Jednou z nich je aj trať Trenčín - Chynorany. Po troch mesiacoch od obnovenia osobnej dopravy trate si podľa strojvodcov začínajú cestujúci na staronovú lokálku zvykať. „Nie je to však to, čo bolo pred tým,“ dozvedeli sme sa na stanici v Trenčíne.

Dôvodom je podľa jedného zo strojvodcov časovo nezmyselný grafikon. Štyri spoje premávajú počas dňa v smere z Trenčína do Chynorian, päť ich ide späť. Ľuďom, ktorí vláčik využívali v minulosti, termíny podľa strojvodcu nesedia. Najmä, keď na trase v priebehu dňa premáva množstvo autobusov.

„Kvôli nákladnej doprave na trati to pravdepodobne musí byť tak,“ myslí si rušňovodič. Lokálku vyťažujú motorové vláčiky vyrobené vo Vrútkach. Strojvodcovia musia byť pripravení ich poruchy riešiť priamo na trati. „Na to sme tu,“ tvrdí ďalší.

Hranáče z Vrútok s dieselovým motorom však podľa nich nie sú stavané na jazdu v kopcoch, aké sa nachádzajú medzi Trenčínom a Chynoranmi. „Prehrievajú sa, neodvážim si tipnúť, ako dlho tu vydržia.“

Mesačná strata prevádzky obnovených lokálok je Železničnou spoločnosťou kalkulovaná na 50 miliónov korún. (div)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 067
  2. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 503
  3. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 378
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 3 365
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 737
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 632
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 541
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 785
  9. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 752
  10. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 1 643