
Ľuďom, ktorí lokálku z Trenčína do Chynorian využívali v minulosti, nesedia termíny. FOTO SME - DARIUS IVAN
Rozhodnutie vedenia Železničnej spoločnosti o zrušení osobnej dopravy na týchto tratiach prerástlo vo februári do trojdňového štrajku železničiarov. Ten spôsobil stratu 66,5 milióna na nákladnej a takmer 17 miliónov na osobnej doprave.
Železničná spoločnosť v polovici júna obnovila premávku na deviatich lokálkach. Jednou z nich je aj trať Trenčín - Chynorany. Po troch mesiacoch od obnovenia osobnej dopravy trate si podľa strojvodcov začínajú cestujúci na staronovú lokálku zvykať. „Nie je to však to, čo bolo pred tým,“ dozvedeli sme sa na stanici v Trenčíne.
Dôvodom je podľa jedného zo strojvodcov časovo nezmyselný grafikon. Štyri spoje premávajú počas dňa v smere z Trenčína do Chynorian, päť ich ide späť. Ľuďom, ktorí vláčik využívali v minulosti, termíny podľa strojvodcu nesedia. Najmä, keď na trase v priebehu dňa premáva množstvo autobusov.
„Kvôli nákladnej doprave na trati to pravdepodobne musí byť tak,“ myslí si rušňovodič. Lokálku vyťažujú motorové vláčiky vyrobené vo Vrútkach. Strojvodcovia musia byť pripravení ich poruchy riešiť priamo na trati. „Na to sme tu,“ tvrdí ďalší.
Hranáče z Vrútok s dieselovým motorom však podľa nich nie sú stavané na jazdu v kopcoch, aké sa nachádzajú medzi Trenčínom a Chynoranmi. „Prehrievajú sa, neodvážim si tipnúť, ako dlho tu vydržia.“
Mesačná strata prevádzky obnovených lokálok je Železničnou spoločnosťou kalkulovaná na 50 miliónov korún. (div)